SAA verzekeringen is geen verzekeraar…

4 maart 2012

Ik was klant bij Cinjee Advies. Totaal geen problemen mee gehad. Totdat Cinjee Advies failliet ging en de klanten overgingen naar SAA Verzekeringen. De afgesproken autoverzekeringspremie met Cinjee Advies werd niet nagekomen door SAA. De betaalde jaarpremie van 1e auto werd zonder communicatie overgeheveld naar een andere 2e autoverzekering waar een maandbetaling van toepassing was. Ik wilde duidelijkheid over het bovenstaande maar ik kwam in een zwart gat terecht. Totdat ik weer eens belde naar SAA om duidelijkheid te krijgen en te horen kreeg dat mijn 1e auto al 2 maanden was geschorst vanwege nonbetaling, en dat terwijl de jaarpremie al lang was voldaan. Tot op heden loopt deze kwestie nog! Ik heb geen auto’s meer bij SAA verzekerd maar ik wil een gecorrigeerd polisblad waarop volledige dekking is geweest en uitbetaling van restitutie i.v.m tussentijdse beëindiging van de verzekeringen i.v.m. verkoop van de auto’s. Ik heb contact gezocht met het Kifid omdat SAA als mijn Assurantietussenpersoon in vele opzichten in gebreke is geweest voor wat betreft een juiste wijze van informatie verstrekken en onrechtmatig handelen met betrekking tot het muteren van betalingen.De naam van SAA Verzekeringen doet toch vermoeden dat het een verzekeraar betreft, maar dat blijkt dus als je hun site leest niet zo te zijn. Dat ze zich dan toch zo noemen vind ik misleidend. Wat ook niet klopt is hun beschrijving op de eigen website:

Samenwerkende Assurantie Adviseurs, kortweg SAA, is een allround speler in de assurantiemarkt.

Als gerenommeerd tussenpersoon verstaat SAA het vak van adviseren als geen ander. Particuliere én zakelijke relaties worden op een proactieve manier met raad en daad bijgestaan. SAA is er om de financiële risico’s in kaart te brengen en af te dekken. Dit op een duidelijke, eerlijke en verantwoorde wijze.

Nou….eerst maar eens even in de spiegel kijken, zou ik adviseren.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts