Rookgordijnen bij Rooker Assurantiën

23 mei 2012

Ik kom uit Engeland en heb 2010 een verzekering voor mijn motorfiets afgesloten bij Rooker Assurantiën in Alkmaar. Ik heb ze toen de papieren getoond van mijn motor, en ook daarbij per mail gezegd dat het om een uit Engeland geimporteerde motor ging.  Het ging er tijdens de aanvraag  namelijk om dat de motor voorzien moest zijn van een (in Nederland) gecertificeerd anti-diefstal-slot. Mijn motor was wel van een gecertificeerd slot voorzien, maar die certificering gold dus kennelijk niet voor Nederland. Rooker was hiervan dus door mijn mail op de hoogte want de kwestie van het slot is duidelijk aan de orde gekomen, maar dit was voor Rooker geen belemmering om de motor te verzekeren, zij sloten de polis gewoon af.

U raadt het al: de motor wordt gestolen. Let wel, tijdens de diefstal nog extra voorzien van twee zware sloten!  De verzekeraar (Aegon) wil nu niet uitbetalen omdat de beveiliging van de  motor (het slot)  volgens de polisvoorwaarden niet aan de geldige certificering zou hebben voldaan. Onder coulance wil men nu een gedeelte uitbetalen, maar dit is niet mijn fout! Rooker heeft als tussenpersoon een zorgplicht waardoor ik er gerust op zou moeten kunnen zijn dat ik op de juiste manier verzekerd ben. Nu het fout is gegaan is Rooker Assurantien daarvoor aansprakelijk en daarover heb ik ze wel 5 keer(!) een brief gestuurd. Tevergeefs.

Ze reageren dus op geen enkele brief bij Rooker, helemaal niets. Ook niet op twee brieven die naar de directie zijn gestuurd. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Dat medewerkers naar hun directie verwijzen kan ik nog begrijpen, maar dat de directie een gedupeerde klant óók laat stikken is een grote schande. Ik maak hiervan melding op deze website omdat ik iedereen wil waarschuwen voor de malafide praktijken van Rooker. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik las wat ze op hun website durven zetten: “Onze kwaliteit komt mede naar voren op het moment dat u met onaangename zaken wordt geconfronteerd als diefstal, brand, ziekte of een ongeval. De door u geleden schade zal op een deskundige wijze worden afgewikkeld. De schadeafhandeling is hét moment om het belang van een gedegen advies aan te tonen. Wij staan borg voor een onafhankelijk en kwalitatief goed advies. Ga eens met ons rond de tafel en u weet precies wat dit in de praktijk betekent.”

Door schade en schande weet ik wat dit in de praktijk betekent: loze beloften. Je moet als direktie het lef maar hebben om zoiets op je website te durven zetten. De lezer is gewaarschuwd! Gelukkig helpt deze site mij om de zaak recht te zetten.

N.Scott

 

 

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts