Reaal: lak aan Gedragscodes en keurmerken

27 september 2016

Ik heb twee maanden geleden een klacht geplaatst over Reaal. De zaak is inmiddels nét afgesloten en mijn schade dateert van eind juli vorig jaar. We zijn nu twee maanden verder en Reaal heeft nu pas  laten weten dat ze het afwijzings-standpunt van hun volmachtkantoor VKG volgen. Geen toelichting daarbij, helemaal niks.

Reaal is een keurmerkverzekeraar en zij moet zich daarom houden aan de normen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Eentje daarvan is dat ze hun afwijzing met goede en voor de klant begrijpelijke gronden moeten onderbouwen. Een andere norm zegt dat ze het klantbelang centraal moeten stellen. En dat ze geen vage argumentatie mogen gebruiken als ze een schadeoorzaak beschrijven. Ook, dat ze op de mogelijkheid contra-expertise moeten wijzen. En dat hun klachtenbehandeling aan stringente eisen moet voldoen. En dat hun expert zich correct moet opstellen en dat hij geen belemmeringen mag opwerpen.

Je gelooft het niet, maar aan alles wat er daarover in voorschriften en protocollen staat heeft Reaal kompleet lak! De expert negeert mijn expert en wil de zaak met mij regelen, ondanks mijn schriftelijke verzoek om met mijn expert contact op te nemen!

De klachtenbehandelaar wil zijn eigen dossier verder behandelen, terwijl dat helemaal niet mag volgens de richtlijnen.

Reaal heeft na uitdrukkelijk en herhaald verzoek twee keer beloofd om met een duidelijk standpunt te komen, maar ze geeft geen enkel argument en ze zegt alleen: ga maar naar het Kifid, wij betalen niks en we doen niks.

Een nepverzekeraar van de bovenste plank!

M.A. van Beek Hattemerbroek

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts
Share by: