Welk risico loopt u als u een onderzoeksbureau op bezoek krijgt?

19 augustus 2012

De volgende reactie ontvingen wij van een gedupeerde die haar schade bij haar verzekeraar had gemeld. De originele -en dus onbewerkte- inhoud spreekt boekdelen. De praktijk wijst uit dat als u te maken krijgt met een onderzoeksbureau, dat men (de verzekeraar) u in feite al verdenkt van fraude! Verzeker u daarom van deskundige bijstand vóór het te laat is.

Mijn verzekeraar deed erg moeilijk toen mijn auto werd gestolen. Ze hadden een onderzoeksbureau ingeschakeld wat mij diverse keren vragen kwam stellen. Tijdens hun bezoek kreeg ik erg het gevoel, door het onderzoeksbureau te werden ondervraagd alsof ik een misdrijf had gepleegd. Vragen werden dubbel gesteld, maar elke keer net op een andere manier om te kijken of je hetzelfde antwoord geeft. Met z’n tweeën blijven ze vragen op je afvuren om je in verwarring te brengen. En op alles wat je zegt willen ze “bewijs” zien. Telefoonspecificaties en dergelijke. Ik vond het te ver gaan, want ik kreeg echt het gevoel, dat zij het net zo lang probeerden te rekken om iets te vinden, waarop ze konden zeggen:  ik wijs je claim af.

Ik heb toen mijn rechtsbijstand ingeschakeld, maar het enige wat ik van hun te horen kreeg is: werk maar mee met alles wat het onderzoeksbureau van je wilt. Daar schoot ik dus ook niks mee op. Na een beetje op internet te hebben rond gekeken, kwam ik terecht op de site van  Verzekeraarklachten.nl. Ik heb hun mijn hele verhaal uitgelegd en zij hebben mijn zaak overgenomen. Vanaf dat moment ging alles ineens heel snel. Verzekeraarklachten.nl  had mijn verzekeringsmaatschappij een paar emails gestuurd en ineens werd het onderzoek afgesloten en werd ik in no time uitbetaald. Zelfs de kosten van Verzekeraarklachten werden vergoed door mijn verzekeringsmaatschappij. Mooier kon het niet.

Ik zal iedereen die problemen ondervindt met zijn/haar verzekeringsmaatschappij aanraden  Verzekeraarklachten.nl  in te schakelen. De medewerkers zijn erg vriendelijk en heel snel met reageren en ik heb niks dan positiefs te melden over Verzekeraarklachten. Bedankt Verzekeraarklachten! Dankzij jullie heeft gerechtigheid gezegevierd! Grote verzekeringsmaatschappijen proberen altijd op de een of andere manier je claim af te wijzen en omdat wij als consument geen idee hebben van hoe het verzekeringswezen precies in elkaar zit kunnen zij ons van alles wijs maken, maar gelukkig is daar  Verzekeraarklachten.nl. om daar een stokje voor te steken!

Vriendelijke groet,

Sofie Hu

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts