Oplichterij ING Reispolis

23 mei 2017

Wij hebben een doorlopende ING reisverzekering. Op de polis staan 2 volwassenen en 2 kinderen. De prolongatie datum was 6 maart jl. Een van de kinderen is per 8 maart 21 jaar geworden, maar omdat dit pas ná prolongatiedatum jarig was kan ze nog een jaar gratis op de polis staan. Nu willen we voor de beide volwassenen een wereldwijde dekking in verband met een buitenlandse reis. Is natuurlijk normaliter geen probleem, zo’n wijziging.
Echter nu zegt ING dat door een “systeemwijziging” van vorige week (week 19) onze oudste dochter (die nu 21 is) van de polis af moet en zelf maar een reisverzekering/polis moet afsluiten van €. 80,-. Kortom: de beide volwassenen kunnen niets (meer) wijzigen tenzij de dochter van 21 jaar (die nog 20 was op het moment van prolongatie) van de polis wordt verwijderd. Dit riekt naar oplichterij, omdat de dochter van 21 zonder wijzigingen op de polis gewoon nog (gratis) een jaar op de polis kon staan, maar nu bij een wijziging ineens zelfstandig voor €. 80,- een verzekering moet afsluiten.
Dit ligt dan volgens de ING telefonistes zogenaamd aan ‘het systeem’….! Ik noem het simpel oplichterij!

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts