Ohra totaal niet klantgericht

27 mei 2019

Ohra heeft mijn autoverzekering na 1 maand premie-achterstand (gaat om € 36,00!) opgezegd. Een per post gestuurde aanmaning had ik niet gezien, omdat ik een half jaar in het buitenland verbleef. 

Let wel: mijn post, de facturen en eventuele aanmaningen ontvang ik altijd digitaal. Ik ben al meer dan 15 jaar verzekerd bij Ohra en ik heb ze het uitgelegd, ze konden immers ook de achterstallige maand nog automatisch incasseren, maar nee hoor, ze vonden het niet relevant en ze konden niet met mij meegaan.
Het gevolg voor mij is nu dat ik genoteerd sta in het landelijke systeem als wanbetaler en dat mij een nieuwe verzekering wordt geweigerd. Ook heb ik ondertussen een fikse boete van RWD gekregen voor het niet verzekerd zijn.

Als je een klantgerichte verzekeraar zoekt moet je dus vooral niet bij Ohra zijn, want daar ben je als verzekerde de dupe van het systeem. Hún systeem, wel te verstaan, want enige menselijkheid en relativering is daar kennelijk teveel gevraagd. De lezer is gewaarschuwd!

A. Dhore -Den Haag

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts