NH1816 moeite met dagwaarde

26 januari 2017

Mijn telefoon is per ongeluk uit mijn handen geslagen door een vriend van mij. Hierdoor werkt het touchscreen niet meer. Deze schade wil ik claimen bij zijn verzekering. Echter zit ik met een probleem;

NH1816 wil dat ik de telefoon opstuur, maar omdat het touchscreen stuk is staan al mijn gegevens nog op de telefoon (denk hierbij aan bankgegevens/wachtwoorden/emails/etc.), ik geef deze dus liever niet zomaar aan anderen zonder dat ik weet wat er mee gebeuren gaat. De verzekeraar heeft namelijk gezegd: “Indien reparatie niet mogelijk of economisch niet rendabel is, dan wordt de telefoon milieuvriendelijk afgevoerd.” Ik weet dus niet waar deze heen gaat en wil niet dat mijn gegevens zomaar op straat komen te liggen.

Daarnaast heb ik gevraagd of de verzekeraar via de mail de vaststelling van de dagwaarde de telefoon wilt doorsturen maar ‘ze kunnen de dagwaarde van de telefoon pas vaststellen op het moment dat zij de telefoon hebben ontvangen’. De verzekeraar hanteert bij een telefoon een afschrijving van 33% per jaar. Dit houdt in dat de telefoon gemiddeld nog zo’n 30% waarde heeft, maar NH1816 kan dat pas vaststellen als de telefoon is ontvangen.

In mijn ogen kunnen zij ook zonder de telefoon in handen een dagwaarde vaststellen. Zij weten welk merk, type, hoeveel hij gekost heeft en hoe oud hij is. Vreemde gang van zaken, bij NH1816, wekt in elk geval geen vertrouwen!

Robin Brouwer

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts