Misleiding en puinhoop bij zorgverzekeraars
Dat meldt de Telegraaf en dat bleek uit een onderzoek van de Consumentenbond onder vijftien zorgverzekeraars voor de Gezondgids voor december.
De verzekeraars kregen vijf vragen van een mysteryklant. Elke vraag werd drie keer via de telefoon en drie keer via de mail gesteld. Zelfs op eenvoudige vragen werd onjuist of onzorgvuldig geantwoord. „Zo volstaat een eenvoudig ’ja’ op de vraag of een volwassen kind van de polis van de ouders midden in het jaar kan overstappen naar een andere verzekeraar. Maar meer dan zestig procent van de medewerkers van de klantenservices in het onderzoek weet dat niet”, laat een woordvoerster weten.
Op de vraag of de zorgverzekeraar een in hoogte verstelbaar bed in een verzorgingshuis vergoedt, gaan twee op de drie medewerkers de mist in. „Sommigen stelden dat de klant het bed zelf moest kopen, anderen dat het moet worden gehuurd. Weer anderen melden dat huren ten koste gaat van het eigen risico.” Dat klopt allemaal niet.
Het kwam ook regelmatig voor dat een en dezelfde zorgverzekeraar verschillende antwoorden geeft op dezelfde vraag. „Vaak staat op websites van zorgverzekeraars een mooi cijfer over de dienstverlening. Die cijfers gaan echter bijvoorbeeld over de klantvriendelijkheid en de snelheid van het afhandelen van declaraties, niet over de antwoorden zelf”, aldus de zegsvrouw.
Op de website van ‘Radar” is te lezen dat het een puinhoop bij zorgverzekeraars was: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=38288 Daarbij gaat het over de administratieve afwikkeling. De problemen dateren al uit 2006!
Hardleers, die verzekeraars…..
Het bericht Misleiding en puinhoop bij zorgverzekeraars verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.