Misleiding en puinhoop bij zorgverzekeraars

15 december 2013

Dat meldt de Telegraaf en dat bleek uit een onderzoek van de Consumentenbond onder vijftien zorgverzekeraars voor de Gezondgids voor december.

De verzekeraars kregen vijf vragen van een mysteryklant. Elke vraag werd drie keer via de telefoon en drie keer via de mail gesteld. Zelfs op eenvoudige vragen werd onjuist of onzorgvuldig geantwoord. „Zo volstaat een eenvoudig ’ja’ op de vraag of een volwassen kind van de polis van de ouders midden in het jaar kan overstappen naar een andere verzekeraar. Maar meer dan zestig procent van de medewerkers van de klantenservices in het onderzoek weet dat niet”, laat een woordvoerster weten.

Op de vraag of de zorgverzekeraar een in hoogte verstelbaar bed in een verzorgingshuis vergoedt, gaan twee op de drie medewerkers de mist in. „Sommigen stelden dat de klant het bed zelf moest kopen, anderen dat het moet worden gehuurd. Weer anderen melden dat huren ten koste gaat van het eigen risico.” Dat klopt allemaal niet.

Het kwam ook regelmatig voor dat een en dezelfde zorgverzekeraar verschillende antwoorden geeft op dezelfde vraag. „Vaak staat op websites van zorgverzekeraars een mooi cijfer over de dienstverlening. Die cijfers gaan echter bijvoorbeeld over de klantvriendelijkheid en de snelheid van het afhandelen van declaraties, niet over de antwoorden zelf”, aldus de zegsvrouw.

Op de website van ‘Radar” is te lezen dat het een puinhoop bij zorgverzekeraars was:  https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=38288 Daarbij gaat het over de administratieve afwikkeling. De problemen dateren al uit 2006!

Hardleers, die verzekeraars…..

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts