Misleiding bij Unigarant
Ik heb een annuleringsverzekering bij Unigarant afgesloten en vanwege ziekte van mijn vrouw moest ik een boeking annuleren bij een accommodatie waar ik mijn familie zou kunnen ontvangen. Ik heb de boeking op eigen naam en voor eigen rekening gedaan en daarbij heb ik opgegeven dat ik schatte dat er misschien 23 personen zouden komen. De kosten van de annulering komen geheel voor mijn rekening en ik kan die natuurlijk moeilijk bij mijn gasten neer gaan leggen, ik weet trouwens nog niet eens wie er wel of niet zouden zijn gekomen.
Ik heb dus de totale annuleringskosten bij Unigarant geclaimd, maar die probeert nu onder haar verplichtingen uit te komen door te zeggen dat er 23 mensen zijn meegereisd! Unigarant wil nu maar twee keer 1/23e deel vergoeden, voor mij en mijn vrouw.
Ze adviseert mij verder om de overige annuleringskosten maar via de reisverzekeraar van de andere reisgenoten te claimen. Dat is natuurlijk te gek voor woorden want hoe kunnen anderen, als die niks geboekt hebben, iets claimen bij hun reisverzekeraar? Bovendien had ik geen andere reisgenote anders dan mijn vrouw.
Ik vind dat Unigarant, door tegen beter weten in een claim af te wijzen en vervolgens iets te adviseren wat nergens op slaat, zich schuldig maakt aan misleiding!
G.M. Oegstgeest
Het bericht Misleiding bij Unigarant verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.