Misleiding bij Unigarant

27 december 2013

Ik heb een annuleringsverzekering bij Unigarant afgesloten en vanwege ziekte van mijn vrouw moest ik een boeking annuleren bij een accommodatie waar ik mijn familie zou kunnen ontvangen. Ik heb de boeking op eigen naam en voor eigen rekening gedaan en daarbij heb ik opgegeven dat ik schatte dat er misschien 23 personen zouden komen. De kosten van de annulering komen geheel voor mijn rekening en ik kan die natuurlijk moeilijk bij mijn gasten neer gaan leggen, ik weet trouwens nog niet eens wie er wel of niet zouden zijn gekomen.

Ik heb dus de totale annuleringskosten bij Unigarant geclaimd, maar die probeert nu onder haar verplichtingen uit te komen door te zeggen dat er 23 mensen zijn meegereisd! Unigarant wil nu maar twee keer 1/23e deel vergoeden, voor mij en mijn vrouw.

Ze adviseert mij verder om de overige annuleringskosten maar via de reisverzekeraar van de andere reisgenoten te claimen. Dat is natuurlijk te gek voor woorden want hoe kunnen anderen, als die niks geboekt hebben, iets claimen bij hun reisverzekeraar? Bovendien had ik geen andere reisgenote anders dan mijn vrouw.

Ik vind dat Unigarant, door tegen beter weten in een claim af te wijzen en vervolgens iets te adviseren wat nergens op slaat, zich schuldig maakt aan misleiding!

G.M. Oegstgeest

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts