Misleid door Univé voor € 60,00

28 juli 2017

Ik heb een reisverzekering afgesloten bij Univé; best wel een uitgebreide met allerhande aanvullende modules.
Een maand geleden kreeg ik onderweg autopech en moest ik samen met mijn vriendin met het openbaar vervoer verder naar huis terugreizen.
De kosten: € 60,00, dus voor mij en mijn vriendin samen: € 120,00. Ik heb die op mijn polis dus bij Univé geclaimd. Mijn reisverzekering heeft de modules: hulp en vervoer, medische kosten, ongevallendekking, bagage, wintersport en pechhulp motorrijtuigen,

In hun polisvoorwaarden staat bij ‘pechhulp motorrijtuigen’ vermeld dat degene die bij mij het motorrijtuig zit, eveneens verzekerd is. Dus dan ga je ervan uit dat Univé de totale kosten van het openbaar vervoer gaat vergoeden, maar niks hoor. Ze willen me maar de helft vergoeden. Toen ik daartegen heb geprotesteerd ontving ik een brief met een kromme redenering:

De kosten die u heeft gemaakt, zijn gedekt onder de hulp en vervoer-dekking. Die kosten zijn alleen gedekt voor de verzekerde(n) op uw polis, en kunnen wij daarom niet vergoeden voor uw vriendin.
Uw citaat uit de voorwaarden heeft betrekking op de pechulp motorrijtuigen-dekking. Die dekking is inderdaad van toepassing op iedereen die in uw voertuig zit (met een maximum van het aantal zitplaatsen in uw voertuig).

Vreemde verzekeraar, die zelfs bij een klein bedrag van € 60,00 het al nodig vindt om mij een rad voor ogen te draaien. Als ik pech onderweg heb, dan vallen de daarbij gemaakte kosten toch onder pechhulp? Waarom dan voor die € 60,00 nog proberen of de klant erin trapt?

Univé zegt: Wij vinden het belangrijk dat u precies weet wat u kunt verwachten van uw reis- en/of annuleringsverzekering. Ze kunnen: óf hun eigen voorwaarden nog niet eens lezen, óf ze maken er een sport van om de klant te misleiden!
Daar, zo blijkt uit Linked-in, de ervaren schadebehandelaar die de zaak heeft afgewezen, universitair geschoold is, mag de lezer zeggen welke van de twee het meest aannemelijk is!

O.Halsema – Bussum

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts