Meeus jaagt klanten weg
Meeus ( meeus.com ) heeft een premieverhoging van meer dan 38% per 1-1-2014 doorgevoerd voor mijn 1 e autoverzekering (€32,67 in 2013 werd €45,22 vanaf 1 januari 2014) en de gemiddelde verhoging over mijn hele pakket van 8 verzekeringen bedraagt 22%. In december heb ik overigens alleen een vaag mailtje gekregen dat er premies aangepast zouden worden. Ik heb er 8 verzekeringen en de totale premie is nu al met gemiddeld 30% omhoog gegaan binnen 2 jaar tijd: uiteraard berekend over de premie voor assurantiebelasting en terwijl ik al weer een aantal jaren niets heb hoeven claimen!
Daarnaast bleek bij narekenen van de no-claim er ook nog eens niet precies 80% korting op te zitten, maar ongeveer 1,5 euro teveel berekend te worden (en dat voor 2 auto’s en over een aantal jaren). Smoes van de klantenservice: “administratiekosten voor pechhulp”; Ik heb echter nooit om gevraagd aangezien pechhulp vanuit automerken ook vaak verzekerd is en bovendien staat er “inclusief gratis pechhulp” op het polisoverzicht. Volgens mij betekend gratis € 0,00! Als ik het uitreken kom ik dan met 80% no-claim uit op: brutopremie – 80% = 20% netto premie; en dan uiteraard plus 21% assurantiebelasting.
Het is naar mijn mening nogal misleidend, dat zónder de klant op de hoogte te stellen en zonder dat het te zien is op het prijsoverzicht er toch verborgen administratiekosten in rekening gebracht worden.
Zo jaag je je vaste klanten wel weg!
Het bericht Meeus jaagt klanten weg verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.