Manipulatie palliatieve zorg

2 februari 2018

Mijn klacht is over het toepassen van het zogeheten Zorgpad Stervensfase.
Op dit zorgpad worden vroegtijdig alle medische handeling gestopt. Dat is inclusief toedienen van vocht of voeding. En onderzoek naar de toestand van de patient. Bij mijn moeder werd beweerd dat haar maagkanker in stage IIB in IIIB was – zonder verder onderzoek. Uiteindelijk is zij overleden niet na metastase van maagkanker, maar “na palliatieve behandeling”, volgens het autopsierapport. Een ‘behandeling’ waar ik niet over werd geinformeerd.

Het resultaat van het stoppen van behandeling is dat patienten op dit zorgpad eerder overlijden, van gemiddeld 22 uur naar 15 uur, een besparing van 30% van de opnametijd.


Dit bespaart de verzekeraar wereldwijd een miljard tot miljarden per jaar . LCP/ZS was uitgevonden door Dollar Bill McGuire’s UnitedHealth Group, in hun Evercare Hospice & Palliative Care Unit. In het VK overlijden jaarlijks 130.000 patienten op dit zorgpad. Zorgpad Stervensfase (ZS) is gebaseerd of de Liverpool Care Pathway (LCP). Vanwege de vele klachten is het LCP in het VK officieel afgeschaft, na het rapport van barones Julia Neuberger. Echter, het is vervangen door de NICE guidelines, die nog slechter zijn. https://twitter.com/MrK00001/status/917561842020601857 Kate Kelley in Canada, waar dit programma ook wordt toegepast. https://twitter.com/MrK00001/status/919787056464883712 Beschrijving van de LCP/ZS door onderzoeker Geijteman: https://twitter.com/MrK00001/status/958174874199085065

Alex van Deelen

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts