Kifid: schandelijke vertoning
De behandeling door het Kifid van mijn dossier loopt werkelijk de spuigaten uit. Een écht eenvoudige aansprakelijkheids-zaak duurt bij het Kifid nu dus precies anderhalf jaar! Geloof het of niet: vier vijf maanden lang blijft een dossier gewoon in de la liggen en als ik in mijn klacht daarover een duidelijke verklaring verlang, wordt die vraag gewoon genegeerd en volgt een simpel excuusje voor de vertraging. Voortdurende verzoeken om schriftelijk te communiceren worden door de Kifid-medewerkers herhaaldelijk genegeerd.
Als ik erover klaag dat het opnieuw meer dan drie maanden duurt voordat de uitspraak een keer op papier wordt gezet komt de klachtencoordinator met de onzin dat men ‘een zorgvuldige behandeling verkiest boven een snelle afwikkeling’. Dat argument zou redelijk zijn als er een maand tussen ligt, maar nu heeft men gezegd dat ze zaak op 28 september jl. op stukken zou worden afgewikkeld en we zijn nu inmiddels alwéér vier maanden verder. Nog steeds staat er geen uitspraak op papier. Dat heeft natuurlijk niets meer met zorgvuldigheid te maken, maar met laksheid!
Ik heb een maand geleden opnieuw een klacht gedeponeerd maar ook daarop heb ik geen enkele reactie ontvangen. Het is nog steeds hetzelfde liedje: het Kifid reageert gewoon niet en haalt de eigen getelde termijnen niet! In mijn ogen is dit, gevoegd bij de eeuwigheid welke het Kifid al met mijn dossier bezig is, een schandelijke vertoning!
Het Kifid stuurt mij straks weer een excuusje voor de vertraging en dat is het dan weer? En iedereen gaat weer over tot de orde van de dag? En directeur Bas de Groot maar roepen dat ze het allemaal beter doen, klinkklare kletskoek!
Mark Radecke
Het bericht Kifid: schandelijke vertoning verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.