je krijgt het voor je kiezen bij Ohra

26 april 2012

Onderwerp OHRA laat verzekerde in de kou staan, ondanks 100% verzekering: Sinds jaren heb ik daar een verzekering afgesloten met een vergoeding van 100% tot maximaal 750 euro; dit is altijd goed gegaan. Mijn tandarts heeft zijn prijzen dit jaar aangepast, dit wil zeggen de prijzen van vorig jaar, welke vastgesteld waren en daarop gold alleen de inflatie correctie. Op een door mij ingediende tandarts rekening als voorbereiding voor een kroon van 151 euro vergoed de Ohra nu opeens 34,75 niet. Van de volgende rekening van 350 Euro krijg ik ruim 115 euro niet vergoed.

Ik heb daarover een klacht ingedient bij de Ohra welke zij resoluut van de hand wijzen, zij zeggen dat de tandarts zijn prijzen teveel verhoogd heeft. De polisvoorwaarden in 2011 waren precies dezelfde als dit jaar, ik heb dit nagekeken in de polis. Het blijkt dat de Ohra een zeer onbetrouwbare partner is. De heer Barnasconi heeft in een interview gezegd: De NMT wil niet dat de verzekeraars met hun maximumvergoedingen op de stoel van de tandarts gaan zitten. De tandartsen en zorgverzekeraars gaan praten over het afschaffen van bijbetalingen. Dit is echter niet gebeurd!                                          Inmiddels heb ik mijn verzekering bij de Ohra opgezegd, ik ga er vanuit dat veel meer klanten zicht ook terug zullen trekken, niemand wil door zijn verzekering -waarvan hij denkt tegen een hoge premie alles afgedekt te hebben- bedrogen worden. Ik roep ook iedereen die ook dergelijke problemen ondervindt dit te doen. Het heeft geen enkele zin je voor een hoog bedrag te verzekeren en vervolgens met een klein bedrag uit te laten betalen. Het is jammer dat er voor deze problemen al een lange tijd geen oplossing is en de zorgverzekering het hele probleem neerlegt bij de verzekerde. Inmiddels heb ik ook de NMA en NZA op de hoogte gesteld en een klacht neergelegd bij de rechtsbijstand verzekering en de geschillen comissie Het is echt nodig dat de zorgverzekering zijn standpunt aanpast!

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts