Interpolis probeert glashelder onder dekking uit te komen

30 juni 2011

Op 12 maart jl. heeft mijn dochtertje schade veroorzaakt aan de auto van de buurvrouw. Zij heeft het linkerachterportier van mijn vaders leaseauto open gemaakt en daarbij het achterscherm van de auto van de buurvrouw geraakt. De ontstane schade is een restyledeuk met lakschade, totale kosten circa € 950,00. Wij wilden dit verhalen op onze aansprakelijkheidsverzekering, Interpolis zegt dat dit verhaald dient te worden op de autoverzekering. Ik vind het heel raar dat de schade gemaakt door mijn dochtertje verhaald wordt op de autoverzekering van de leaseauto. Waarom wordt de leasemaatschappij niet schadeloos gesteld, zij zijn de dupe geworden van de onvoorzichtigheid van mijn dochtertje. En een aansprakelijkheidsverzekering is er toch niet zomaar? De auto stond al een paar uur op een afgesloten binnenterrein en mijn moeder was bij ons op bezoek. Ze had waarschijnlijk weer wat gekocht voor mijn dochters, mijn vrouw en dochter gingen het uit de auto halen. Verzekering blijft volhouden dat het op de autoverzekering geclaimd moet worden volgens hun voorwaarden. Ze hebben al iemand gestuurd van Achmea van de afdeling Bijzondere Opdrachten. Ik had bij de schademelding destijds volgens hen ingevuld dat het onze auto betrof, maar dat kan ik mezelf niet meer herinneren. Tevens kunnen wij met het autoportier van onze auto nooit zo’n schade veroorzaken. Nu denken ze dat wij de boel proberen op te lichten, terwijl we gewoon eerlijk alles gemeld hebben. Ze begonnen ons al bang te maken, dat we geroyeerd kunnen worden als we boel bedonderen. Kunnen ze daar dingen zien die er niet zijn? Of willen ze onder dekking uitkomen? Glashelder??

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts