Glashelder voor de kat zijn viool

2 januari 2014

Via de Rabobank heb ik mijn kostbaarheden verzekering gewijzigd. Er stonden 8 muziekinstrumenten op, maar omdat 4 daarvan professioneel worden gebruikt en Interpolis deze niet meer wil verzekeren, hebben wij besloten deze elders te verzekeren. Met de vriendelijke medewerkster van de Rabobank heb ik alles goed doorgelopen en er zouden nu nog maar 4 instrumenten opstaan.

Helaas bleek bij ontvangst van de polis dat er nog 5 instrumenten opstonden, en de 5e was een voor mij onbekend instrument. Na een telefoontje naar de Rabobank bleek na lang zoeken, de fout bij interpolis te liggen. Vanwege het probleem dat zij maken met professioneel gebruikte muziekinstrumenten hadden zij een clausule ingeprogrammeerd waarmee men de premie 100% verhoogd als er een nieuw instrument bij zou komen. En nu wilde Interpolis even weten wat er zou gebeuren als er een instrument bij zou komen. En natuurlijk vergeten ze dit eraf te halen! Interpolis mag niet zonder mijn medeweten iets in mijn polis veranderen en er t.w.v. 2500 euro iets verzekeren op mijn kosten waar niemand mij enig taxatieformulier van kan overhandigen.

Nu is dit inmiddels al de 2e keer dat zoiets gebeurt, ik kan Interpolis niet meer vertrouwen, ook de andere 4 instrumenten worden elders ondergebracht.

A. Vroomen

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts