Inshared staat fraude toe!

1 juli 2015

Enkele maanden geleden kreeg ik een aanrijding waarbij een vrachtauto mijn auto ter hoogte van mijn tankdop raakte. We reden in een file stapvoets, dus de schade is minimaal: wat veegsporen, klein krasje en licht gebobbeld plaatwerk gezamenlijk ter grootte van een A4-tje.

Foto’s gemaakt van vrachtwagen en mijn auto. Omdat mijnheer behoorlijk opvliegend was en ik me enigszins bedreigd voelde maar in de auto gestapt en dit direct aan de politie gemeld.
Enfin, uiteindelijk moet toch het schadeformulier worden ingevuld dus dit is netjes gedaan. Ik wist al dat dit in mijn nadeel uit zou pakken, maar toen gebeurde het volgende. Een expert door Inshared ingeschakeld heeft naar de schade aan de vrachtwagen gekeken en nu blijkt dat een bedrag van €750,- wordt uitgekeerd aan de tegenpartij. Dit omdat er een scheur in de voorbumper zat en een wielkap beschadigd was. Nu is de bumper van een vrachtwagen sowieso sterk en zeker ten opzichten van wat plaatwerk.

Ik heb gevraagd om een verklaring. Er werd tegen mij gezegd dat er mogelijk ook schade achter de bumper kon zitten. Nogmaals….stapvoetse aanrijding. Vervolgens werd mij gemeld dat de aanrijding met 30 km/h heeft plaatsgevonden terwijl op dat moment er toch echt een file stond. Ik had gelukkig ook een foto van de bumper gemaakt en daar is geen enkele schade aan te zien. De scheur zat ook midden op de bumper terwijl ik zijdelings ben geschaafd. Op de bumper van de sleepwagen waren wel wat minimale strepen te zien maar geen krassen in het plastic.

Ik heb diverse malen gevraagd aan Inshared om niet met de bevindingen van de expert akkoord te gaan. Ik heb alle foto’s toegestuurd en een behoorlijk aantal mailtjes, maar Inshared weigert om mij als klant op welke manier dan ook te ondersteunen.

Ik durf te melden dat hier fraude is gepleegd door de tegenpartij, maar Inshared weigert hier contra expertise uit te voeren en verleent absoluut op geen enkele manier medewerking. Inshared suggereert het beste met de klant voor te hebben.

Wellicht is het bedrag van €750,- niet genoeg om hier moeite voor te doen maar het zal zeker niet de enige keer zijn dat dit voorkomt. Alles bij elkaar loopt dat flink op en jaarlijks wordt de premie ook verhoogd.

Ik vind het belachelijk dat ik nooit fatsoenlijk te woord ben gestaan en dat Inshared weigert om mij als klant te ondersteunen en zelfs de tegenpartij de ruimte biedt om fraude te plegen!

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts