Hema polisvoorwaarden kwijt

22 mei 2014

Ik heb een splinternieuwe Tabbert caravan bij Hema verzekerd. Alles is meeverzekerd, dus de tent en de accessoires ook. Dat maakt trouwens nog niet eens veel uit, want de schade die mij -nu de caravan drie jaar oud is- is overkomen, gaat om vocht dat in één van de zijruiten is binnengedrongen; het zogeheten lekslag.

Mijn caravan staat op een vaste standplaats er wordt dus nooit mee gereden. Ik heb de schade aan Hema gemeld, en nu beweren ze dat de schade is ontstaan door slijtage en dat is volgens hen niet verzekerd.

Ik heb nog nooit zulke onzin gehoord. Een drie jaar oude caravan van het duurste merk waar nog nooit mee gereden is, daarbij zou de lekslag door slijtage ontstaan!

In de polisvoorwaarden staat letterlijk dat Hema óók schade vergoedt die ontstaat doordat er iets aan de caravan zelf kapot gaat. Bovendien staat er:  “Zit er een fout in de constructie of het materiaal van uw caravan? En moet u die fout laten maken? Dan betalen wij de kosten daarvan aan u terug.”

Ik heb geprotesteerd, maar Hema blijft gewoon dezelfde onzin verkopen. Zouden ze soms in de bovenkamer zelf ook last van “lekslag” hebben?

F.B. te Goirle

 

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts