Hema belazert kluit én klant

30 mei 2017

Dit weekend is op reis mijn laptop uit mijn bagage gestolen. Hema heeft mijn claim afgewezen omdat er in de polisvoorwaarden staat dat pc-apparatuur niet is mee verzekerd.

Op de website verkoopt Hema het alsof het de geweldigste verzekering is die je je maar kunt bedenken. Daar staat: Waar ter wereld je ook gaat, raakt iets beschadigd of wordt je koffer gestolen? Wij zorgen ervoor dat de kosten vergoed worden. Je meest waardevolle bezit wil je dan ook op de beste manier beschermen . Daarom is er verzekerdbijHEMA.nl. Iedereen denkt dan: geweldig toch?

Bijna elk reizend mens heeft tegenwoordig een laptop of tablet in zijn koffer, dus bij het afsluiten verwacht je niet dat iets normaals als je laptop nu juist NIET binnen dat ‘íets’ zal vallen.

In de voorwaarden staat een zeer lange lijst van zaken die niet onder bagage vallen (zoals auto’s) en allerlei andere logische zaken waarvan een blind paard wel kan bedenken dat die niet onder bagage vallen. Totaal niet nodig om die zaken te benoemen.
In de de lijst van zaken die wél verzekerd zijn staan goederen waar geen enkele dief belangstelling voor heeft, zoals kinderwagens, imperiaals en dakkoffers. Dat lijkt vooral te zijn gedaan om de indruk te wekken dat je het zo gek niet kunt bedenken, of hema verzekert het.

Maar tussen de lijst wat NIET is verzekerd staat in een lange zin -bijna geniepig- verstopt dat ‘communicatie apparatuur en laptops hier niet onder vallen’. Dat is onjuist, want die zaken vallen natuurlijk wel degelijk onder bagage, maar met deze rottigheid wil Hema dus klanten trekken: aan de voordeur is alles fantastisch en maar bij de achterdeur blijk je een kat in de zak hebben gekocht.

Ik vindt het puur misleidend van Hema dat eerst wordt gezegd dat alle bagage is gedekt en vervolgens, verstopt in een lange voorwaarden pagina, bagage-onderdelen uit te sluiten die écht diefstalgevoelig zijn en waarvoor een klant zich nu juist verzekerd. Misselijkmakend! Als dit écht Hema is, dan neem ik snel een andere verzekering.

Ralph Lenssen

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts