geen ‘klik’ met Agis

25 april 2012

Hieronder volgt een chat met Agis over de onvolledige dekking van tandartskosten en niet te lezen voorwaarden. Lekker makkelijk zo, je wordt gewoon ‘weggeklikt’! Hoezo fijne dag verder?

U chat nu met Kim

Geachte lezer,
Kim: Goedemorgen, waarmee kan ik u helpen?
Hoe kan het zijn dat ik niet 25% bij moet betalen bij de tandarts maar 50% van de rekening terwijl ik onder de voorwaarden van 25% de verzekering heb afgesloten?
Kim: Wij hanteren maximale tarieven. Als uw tandarts duurder is dan het tarief, dan moet u dat verschil zelf betalen.
Kim: Ik stuur u even door naar de site met alle informatie hierover
Kim stuurde u door naar een externe pagina, als U een pop-up blocker gebruikt en de pagina werd geblokkeerd kunt u op de link klikken. Let op: als U de pop-up blocker in de huidige chat deactiveert zal de chat sessie verloren gaan. De URL is:
http://www.agisweb.nl/Voor_Consumenten/Zoekresultaat?view=searchresults&nodeid=6039&search=trinicomonly
U zegt daarmee niets over het feit dat jullie afwijken dus van de eerder toegezegde 25% regeling!
Kim: Jawel, wij vergoeden 75% van de maximum tarieven.
Kim: Heb ik u voldoende geholpen?
Dat zijn tarieven die niet conform de gangbare marktprijzen zijn vastgesteld want ik ben aan het zoeken geweest naar diverse tandartsen maar deze waren zelfs allemaal duurder? Oftewel jullie vergoedingen zijn te laag of de tarieven van de tandartsen te hoog maar dat wordt dan nu mijn probleem. Ik vind het ook schandalig dat ik als klant dit tot in details moet gaan uitzoeken. En dat geldt niet alleen voor de tandartsvergoedingen het is gewoon geen doen. Daar ik een collectieve verzekering heb afgesloten
Kim: De tarieven vastgesteld op basis van de gemiddelde kosten 2011. Gecontracteerde tandartsen hanteren wel deze tarieven
zal ik mijn werkgever, mijn organisatie hiervan op de hoogte brengen en aangeven dat jullie niet transparant zijn en dat zij een andere verzekering moeten aanzoeken.
Dit staat onvoldoende duidelijk in de voorwaarden wellicht weer in de kleine lettertjes.
Kim: Wij hebben dit aangegeven in de informatie brochures eind november en in de digitale nieuwsbrieven. Daarnaast is het ook veel in het nieuws geweest omdat de tandartsen de tarieven erg verhoogd hebben sinds de tarieven voor tandartsen per 1 januari vrij gegeven zijn
Kim: Hebt u verder nog vragen aan mij?
Kim: Ik wens u een fijne dag verder
Dit gesprek is gesloten door Agis Zorgverzekeringen.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts