FBTO betaalt niet en ook niet op tijd!

21 mei 2012

Op 19 april 2012 heb ik een declaratie ingediend bij FBTO terzake van een medische ingreep waar zij notabene ZELF toestemming voor gegeven hebben, een z.g. machtiging.  Op 23 april 2012 was een en ander via haar website ingeboekt en daarna bleef het stil. Uiteindelijk bleek dat de status van de declaratie op 11 mei 2012 als betaald (aan mij dus) stond. Echter, 11 dagen later is er nog steeds geen geld vergoed en als ik bel met FBTO krijg ik steevast te horen dat het in de verwerking zit maar nog niet is afgeschreven door de bank (en dus bijgeschreven bij mij).

FBTO bedient zich van grove onwaarheden op de website en ook bij hun reclames. Men beweert dat declaraties binnen 2 dagen verwerkt worden en binnen 7 dagen worden uitbetaald. Ik vind dat misleiding. FBTO doet dat in de praktijk  helemaal niet en laat de verzekerde bungelen. Bovendien staat genoteerd in ‘mijn fbto’ dat ik een veel lager bedrag vergoed krijg dan waar de machtiging voor is afgegeven. De specialist heeft nota bene moeten bellen met FBTO om dit rechtgezet te krijgen. Maar ook dit aanvullende bedrag heb ik niet ontvangen, nee, sterker nog staat zelfs niet als verwerkt in de status. WAARDELOOS DIE FBTO, WEG ERMEE.

De gang naar de reclamecodecommissie zal ik zeker maken. Verder heb ik inmiddels al de eerste aanmaning van de specialist binnen.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts