FBTO belazert de klant

8 april 2014

Ik heb waterschade aan mijn huis gekregen omdat de buren hun huis niet goed hebben onderhouden. Waar het precies lekt heb ik niet goed kunnen zien, maar ik ben tenslotte ook een leek. Het dak van de buren is bovendien niet mijn probleem, maar het probleem van de buren.

In elk geval heb ik de schade bij mijn verzekering FBTO gemeld, die heeft daarna een expert gestuurd om de schade te “onderzoeken”.

Nou dat heb ik gemerkt. Hij heeft helemaal niets onderzocht en is afgegaan op wat ik zei. Hij is niet bij de buren wezen kijken, maar hij heeft mijn mening (ik ben natuurlijk geen expert) als feit aangemerkt. Dus hij heeft opgeschreven dat (ik dacht dat) het een kwestie van slecht onderhoud was.

Nu krijg ik van FBTO een afwijzing, omdat de schade te maken heeft met achterstallig onderhoud.  Dat lijkt de omgekeerde wereld!  Mijn huis is nota bene prima onderhouden, van achterstallig onderhoud is totaal geen sprake. Daarvoor moeten ze bij mijn buren zijn.

Maar nee hoor, dat maakt niet uit volgens FBTO. Achterstallig onderhoud is achterstallig onderhoud. Het maakt niet bij welk huis dat is.

Dus als IK  aan de polisvoorwaarden voldoe en premie betaal maar mijn buren voldoen niet aan deze polisvoorwaarden (waarmee ze natuurlijk niets te maken hebben) dan moet IK daar onder lijden. Als een schadebehandelaar zulke nonsens verkoopt dan is dat puur bedrog! Waarvoor verzeker ik dan mijn huis nog?

Nóg zo’n kromme gedachte van FBTO: de schade is volgens hen niet gedekt, maar ze stellen me wél voor om een eigen deskundige in de arm te nemen.  Dat kan volgens de voorwaarden alleen als er sprake is van een gedekte gebeurtenis.

Snapt FBTO haar eigen voorwaarden wel?

Wilvid M te Lelystad

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts