FBTO belazert de klant
Ik heb waterschade aan mijn huis gekregen omdat de buren hun huis niet goed hebben onderhouden. Waar het precies lekt heb ik niet goed kunnen zien, maar ik ben tenslotte ook een leek. Het dak van de buren is bovendien niet mijn probleem, maar het probleem van de buren.
In elk geval heb ik de schade bij mijn verzekering FBTO gemeld, die heeft daarna een expert gestuurd om de schade te “onderzoeken”.
Nou dat heb ik gemerkt. Hij heeft helemaal niets onderzocht en is afgegaan op wat ik zei. Hij is niet bij de buren wezen kijken, maar hij heeft mijn mening (ik ben natuurlijk geen expert) als feit aangemerkt. Dus hij heeft opgeschreven dat (ik dacht dat) het een kwestie van slecht onderhoud was.
Nu krijg ik van FBTO een afwijzing, omdat de schade te maken heeft met achterstallig onderhoud. Dat lijkt de omgekeerde wereld! Mijn huis is nota bene prima onderhouden, van achterstallig onderhoud is totaal geen sprake. Daarvoor moeten ze bij mijn buren zijn.
Maar nee hoor, dat maakt niet uit volgens FBTO. Achterstallig onderhoud is achterstallig onderhoud. Het maakt niet bij welk huis dat is.
Dus als IK aan de polisvoorwaarden voldoe en premie betaal maar mijn buren voldoen niet aan deze polisvoorwaarden (waarmee ze natuurlijk niets te maken hebben) dan moet IK daar onder lijden. Als een schadebehandelaar zulke nonsens verkoopt dan is dat puur bedrog! Waarvoor verzeker ik dan mijn huis nog?
Nóg zo’n kromme gedachte van FBTO: de schade is volgens hen niet gedekt, maar ze stellen me wél voor om een eigen deskundige in de arm te nemen. Dat kan volgens de voorwaarden alleen als er sprake is van een gedekte gebeurtenis.
Snapt FBTO haar eigen voorwaarden wel?
Wilvid M te Lelystad
Het bericht FBTO belazert de klant verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.