Europeesche verkoopt gebakken lucht
Wij hebben een schadeclaim ingediend over de niet genoten vakantiedag/nacht van onze reis na een vertraging bij de vliegmaatschappij. In de polisvoorwaarden van de Europeesche staat de term ONGEBRUIKTE REISDAGEN: Reisdagen die u door een onverwachte gebeurtenis niet op uw bestemming of in uw accommodatie heeft kunnen doorbrengen.
Je zou dus denken dat je daarvoor een vergoeding krijgt, het staat immers zó in de voorwaarden omschreven. Wij waren trouwens met een reisgezelschap en van de andere reisgenoten (die bij ING en Unigarant verzekerd zijn) hoorde ik dat zij gewoon hun claim hebben gehonoreerd gekregen en dus een vergoeding hebben ontvangen.
Maar Europeesche wil niet betalen: ‘Uw claim komt niet voor vergoeding in aanmerking, want de door u opgegeven reden valt niet onder de voorwaarden.” Wáár dat dan precies staat en hoe ik zo’n botte weigering moet lezen vermeldt Europeesche voor het gemak maar niet. Ze zegt ijskoud “zoek het maar lekker zelf uit en zie maar dat je je geld ergens anders krijgt” met de woorden: ‘In de Europese regelgeving staat vermeld dat een vervoerder een vergoeding moet uitkeren bij een te late levering van vervoer. U kunt dáár dan ook uw claim neerleggen’.
En op het laatst durft Europeesche nog te zeggen: ‘het spijt ons u niet anders te kunnen berichten’.
Wat heb je nu aan een verzekeringsmaatschappij die je de indruk geeft dat je voor ongebruikte vakantiedagen verzekerd bent maar die haar voorwaarden zó heeft opgesteld dat je er niets aan hebt!
E. v.d. Biggelaar
Het bericht Europeesche verkoopt gebakken lucht verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.