Europeesche verkoopt gebakken lucht

22 september 2016

Wij hebben een schadeclaim ingediend over de niet genoten vakantiedag/nacht van onze reis na een vertraging bij de vliegmaatschappij. In de polisvoorwaarden van de Europeesche staat de term ONGEBRUIKTE REISDAGEN: Reisdagen die u door een onverwachte gebeurtenis niet op uw bestemming of in uw accommodatie heeft kunnen doorbrengen.

Je zou dus denken dat je daarvoor een vergoeding krijgt, het staat immers zó in de voorwaarden omschreven. Wij waren trouwens met een reisgezelschap en van de andere reisgenoten (die bij ING en Unigarant verzekerd zijn) hoorde ik dat zij gewoon hun claim hebben gehonoreerd gekregen en dus een vergoeding hebben ontvangen.

Maar Europeesche  wil niet betalen: ‘Uw claim komt niet voor vergoeding in aanmerking, want de door u opgegeven reden valt niet onder de voorwaarden.”  Wáár dat dan precies staat en hoe ik zo’n botte weigering moet lezen vermeldt Europeesche voor het gemak maar niet.  Ze zegt ijskoud “zoek het maar lekker zelf uit en zie maar dat je je geld ergens anders krijgt” met de woorden: ‘In de Europese regelgeving staat vermeld dat een vervoerder een vergoeding moet uitkeren bij een te late levering van vervoer. U kunt dáár dan ook uw claim neerleggen’.

En op het laatst durft Europeesche  nog te zeggen: ‘het spijt ons u niet anders te kunnen berichten’.

Wat heb je nu aan een verzekeringsmaatschappij die je de indruk geeft dat je voor ongebruikte vakantiedagen verzekerd bent maar die haar voorwaarden zó heeft opgesteld dat je er niets aan hebt!

E. v.d. Biggelaar

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts