Door Voogd belazerd

12 december 2013

Ik heb voor mijn bedrijf een aansprakelijkheidsverzekering bij Voogd & Voogd afgesloten.

Tijdens werkzaamheden bij een nieuwbouwproject is er schade ontstaan aan keukenkastjes. Vervelend, maar zoiets kan nu eenmaal gebeuren en daarom heb ik juist die verzekering afgesloten. Dat áls er wat gebeurt, dat ik dan niet zelf moet opdraaien voor de schade.

Ik meld deze schade bij Voogd & Voogd, krijg ik een brief terug dat de schade niet verzekerd is omdat er sprake was van opzicht. Dat betekent dat de verzekering niet geldt voor zaken die je in beheer, in gebruik of in bewerking hebt. Nu staat er heel duidelijk  in de polisvoorwaarden dat deze uitsluiting niet geldt wanneer de schade op een andere locatie is ontstaan. Dus ben ik ergens anders bezig, dan geldt er geen uitsluiting voor opzicht!

In mijn geval is dat precies aan de orde, ik was op locatie aan het werk, niet in onze werkplaats.

Ik heb tegen het besluit van Voogd & Voogd geprotesteerd, maar ze blijven stug volhouden dat er geen nieuwe feiten zijn aangeleverd waardoor ze hun standpunt zouden moeten aanpassen. Ze gaan inhoudelijk nergens op in en ze zeggen ijskoud dat ik nu maar de rechter moet.

Vooral het feit dat ze tegen beter weten in (!) niet over de brug komen vindt ik stuitend, eigenlijk vind ik dat gewoon bedrog! Ze hebben dit immers niet voor de eerste keer bij de hand.

Mensen, wees gewaarschuwd: Voogd & Voogd doet er alles aan om niet te hoeven uitkeren, desnoods zet ze de bril even af, als de polisvoorwaarden haar niet bevallen.  Ik ben natuurlijk straks weg bij zo’n verzekeraar!

Dennis P.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts