Centraal Beheer sjoemelt met schadevrije jaren

4 juni 2016

Ik heb in 47 jaar nog nooit een schade geclaimd bij een autoverzekeraar. Dus 47 schadevrije jaren.
In 2001 ben ik van Delta Lloyd overgestapt naar Centraal Beheer. De royementsverklaring van Delta Lloyd gaf aan: 18 of meer schadevrije jaren. Centraal Beheer maakte in 2010 in een premieoverzicht melding van 16 schadevrije jaren (trede 20). In 2011 (na overzetting op een ander kenteken) zijn het plotseling 14 schadevrije jaren! In 2012 komt de verzekering bij toeval op naam van mijn vrouw te staan omdat zij de nieuwe auto op haalt bij de garage. De royementsbrief van CB geeft aan dat zij 15 schadevrije jaren op mijn naam hebben doorgegeven aan Roydata. Op de premiespecificatie voor mijn vrouw staan 14 schadevrije jaren (in feite heeft zij er dan 40!). Dit jaar komt de verzekering weer op mijn naam te staan omdat ik dan de nieuwe auto ophaal bij de garage. De royementsbrief van CB voor mijn vrouw geeft 18 schadevrije jaren aan die doorgegeven zijn aan Roydata. Enkele maanden nadat de verzekering met 75% bonus-maluskorting op mijn naam staat begint CB moeilijk te doen. Er staan geen schadevrije jaren op mijn naam in Roydata!?!?! Er wordt een verklaring gestuurd die door ons moet worden ondertekend waarbij mijn vrouw afstand doet van haar schadevrije jaren ten gunste van mij!?! Een week later wordt bijna 300 euro afgeschreven voor de verzekering. Na veel heen en weer gebel zal e.e.a. administratief worden gecorrigeerd. Het is nog even afwachten hoe het geregeld wordt maar mijn vertrouwen in de verzekeringsbranche is hierdoor echt tot een dieptepunt gedaald.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts