Centraal Beheer lapt vonnis aan laars

21 juli 2015

Ik had mijn opstalverzekering bij CB lopen. Hád, want ik ben weg bij deze criminele en leugenachtige verzekeraar. Als je dit bericht verder leest snap je waarom ik hen criminelen noem, want ze overtreden willens en wetens de wet en hebben lak aan een vonnis!

Het duurde eerst eeuwen om mijn schade te kunnen vaststellen omdat de expert van Achmea niets anders deed dan vertragen. Ik ben niet iemand die dan maar afwacht en toekijkt, dus dat heb ik ze wél laten weten. Dan krijg je dus te maken met het klachtenmanagement van Achmea.  Dat is voorspelbaar de slager die haar eigen vlees keurt, want hoewel ik wel degelijk gegronde klachten had is alles met smoesjes en drogredenen afgewezen. Mijn eigen contra-expert heeft Centraal Beheer er fijntjes op gewezen dat ze niet volgens de Gedragscode voor Expertiseorganisaties handelen als ze hun eigen experts de schade laten vaststellen. Er staat in de code superduidelijk dat de expert de schijn van partijdigheid en afhankelijkheid  moet vermijden en als die er wél is, dat dan de de expert de opdracht moet teruggeven aan de partij bij wie de schijn ligt. Mijn expert heeft de expert van Centraal Beheer drie totaal onafhankelijke en niet voor verzekeraars werkende arbiters voorgesteld, voor het geval hij er niet met de expert van Achmea uit mocht komen. Wat denk je?

De expert van Centraal Beheer, nota bene in loondienst van Achmea, heeft alle drie de arbiters afgewezen omdat ‘ ze niet onafhankelijk zijn’ !  Je moet toch maar lef  hebben om dat te beweren, als je zelf zo partijdig bent als de ziekte!

Waarom hij dat dan vond? Dat kon hij desgevraagd ineens niet meer zeggen….  Compleet de omgekeerde wereld dus, maar het klachtenmanagement zag daar geen probleem in. Sterker nog: die draaide nét als de expert dat deed, de zaak gewoon om. Ze vonden mijn expert (Schadecoach) maar lastig omdat hij van hen eiste dat hun expert de opdracht zou teruggeven en en ze vonden nu ineens dat mijn expert zich niet aan de Gedragscode hield omdat hij niet naar de (kromme) pijpen wenste te dansen van hun eigen expert.

Op het laatst heeft Centraal Beheer de schade zonder mijn contra-expert (uiteraard te laag!) vastgesteld. Ze hebben bovendien geschreven dat ze mijn contra-expert niet meer accepteren als expert “omdat hij zich niet aan de Gedragscode houdt”. Ze willen nog wél een gedeelte van de kosten van mijn expert betalen, maar maximaal tot het bedrag wat hun eigen expert heeft gekost. Geloof het of niet, maar hiervoor is Achmea door de rechter op de vingers getikt, want dat mag volgens de wet helemaal niet! Dus Achmea heeft een recent vonnis liggen waarin ze door de rechter veroordeeld is om alle (redelijke) kosten te betalen, maar ze trekken zich daar in een volgend geval niets van aan en gaan gewoon door met dezelfde verlakkerij!

Nou dan hebben ze aan mij een verkeerde, want ik ben een pitbull en strijd voor mijn recht. Ik heb nu opdracht gegeven om te gaan dagvaarden.

Dit soort Kafkaiaanse toestanden verwacht je toch niet bij een verzekeringsmaatschappij die zegt in het belang van de klant te willen handelen? Op hun website liegen ze: “wij bieden onze klanten zekerheid en gemak”. De praktijk is: onzekerheid en alleen maar ongemak!

M. Sellenraad – Rotterdam

 

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts