cardiff ziet het somber in

22 mei 2012

Wanneer je  ooit  in je verleden psychische  klachten hebt gehad – ongeacht hoe lang dit geleden is- vis je bij de  arbeidsongeschiktheids-verzekering van Cardiff achter het  net.  Cardiff gaat bij een claim alleen maar op zoek naar alle mogelijke smoesjes om niet uit te hoeven keren. In mijn geval werd door Cardiff aanvankelijk gesteld dat ik destijds helemaal niet arbeidsongeschikt was en toen dit fout bleek werd er grondig gezocht in het dossier van de huisarts naar een andere reden, namelijk een recept waarin de huisarts mij eenmalig antidepressiva had voorgeschreven, ik had toen een korte dip.  Die middelen zijn echter in een la verdwenen en nooit ingenomen.   Er is dus geen vervolg of behandeling daar op geweest.  

Als er echter ooit sprake is geweest van enige vorm van psychische klachten waarvoor een arts geraadpleegd is, hoeft Cardiff volgens haar polisvoorwaarden niet uit te keren. Dus mensen die bijvoorbeeld bij een sterfgeval wat somberder of verdrietig zijn,  of nerveus omdat ze examen moeten doen, kunnen het daar maar beter niet met hun huisarts over  hebben!  Ze kunnen daardoor fluiten naar hun geld, mochten ze later ooit arbeidsongeschikt worden (op psychische gronden).  Volgens Cardiff  ‘is er dan immers al eerder sprake van psychische klachten………’

Als Cardiff een eenmalig voorschrift voor antidepressiva ziet als een grond voor uitsluiting van dekking, dan kan half  Nederland wel daarvan worden uitgesloten!   Cardiff maakt op deze wijze sluw misbruik van dossiergegevens uit het patientendossier van de huisarts.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts