camera gestolen, interpolis weigert dekking

20 juni 2011

Mijn cameratas met toebehoren is op onverklaarbare wijze tijdens de reis met de Thalys op Parijs op de terugweg, pal voor Kerst 2010, gestolen. De tas met toebehoren had ik in het bagagerek gelegd boven onze zitplaatsen. Normaal doe ik dat niet, maar we hadden erg krappe beenruimte.
Bij het naderen van Rotterdam toen ik m’n koffers uit het bagagerek wilde halen en de fototas uit het rek wilde halen, bleek die gestolen, maar hoe? Voor ons onbegrijpelijk, maar wel een feit. Camera met toebehoren weg, evenals de ruim 200 foto’s die ik in Parijs gemaakt heb.

Ik zat samen met mijn vrouw op de laatste plaatsen voor een deur. De tas had ik gelegd tegen het schot aan. Hoe die tas weggeroofd kon worden weet ik niet, maat het kan niet anders dan dat het gebeurd is toen wij even opstonden om de jassen uit te trekken en de andere kant opkeken. Een andere verklaring heb ik er niet voor.
Direct na aankomst in Rotterdam heb ik aangifte gedaan bij de politie om de hoek van het station. Het Proces verbaal is naar Interpolis opgestuurd. Ook is er nog iemand namens de maatschappij bij ons op bezoek geweest om de gang van zaken te bespreken.

Interpolis wees het verzoek om een schade-uitkering af met het argument dat de Thalys een openbare gelegenheid is en dat wij maar beter op onze spullen hadden moeten letten, want wij hadden er geen direct zicht op. Dat mag zo zijn, maar op ons tegenargument dat wij wel zicht hadden op iedereen die maar in de buurt van het bagagerek boven onze hoofden zou komen, werd niet nader ingegaan.
Voor ons is een kulargument gebruikt, waarmee je nagenoeg elke claim van de hand kunt wijzen. Voorbeelden te over.Die heb ik ook genoemd in een telefonisch contact dat ik met een medewerkster van Interpolis heb gehad, maar ook daarop werd niet gereageerd.

Ik hoop dat er iets met deze klacht gedaan kan worden want ik voel me hogelijk belazerd en daar is geen woord Frans bij.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts