breek me de bek niet open

29 maart 2012

Ik heb bij Ohra een aanvullende verzekering afgesloten voor tandardskosten, Tandengezond 250.
In het vergoedingenoverzicht (2012) staat dat ‘Gebitsreiniging@ onder deze verzekering vergoedt wordt tot €250.
Ik was dan ook zeer verbaasd dat een rekening voor de mondhygiëniste niet vergoed werd, dus Ohra gebeld.
Nu blijkt dat Ohra wel gebitsreiniging vergoedt, maar omdat er op mijn factuur sprake was van een andere code voor ‘reiniging wortel’ of iets dergelijks, dit nou juist weer niet vergoed wordt, leuk zo’n onderscheid.
Ieder normaal mens dat zijn gebit laat reinigen bij de mondhygiëniste gaat ervan uit dat dit onder ‘gebitsreiniging’ valt en dat dit, zoals te lezen is in de vergoedingenwijzer, gewoon vergoed wordt.
PURE MISLEIDING DUS!! Ik ga nog een klacht indienen bij OHRA, maar wilde dit alvast kwijt; vraag je mondhygiëniste om iets te benoemen als gebitsreiniging en geen wortelreiniging, anders wordt het niet vergoed!

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts