bewuzt drukt email door de strot

19 december 2015

Mijn klacht is dat Bewuzt/VGZ aangeeft alleen alle correspondentie met de verzekerde per email te willen doen. Er wordt hier dus zondermeer vanuit gegaan dat elke verzekerde altijd en zonder enige onderbrekingen toegang heeft tot internet en email. Als correspondentie op deze wijze niet de klant bereikt hoeveel rechten kan de verzekeraar dan hebben om vast te houden aan die digitale correspondentie. En dus de klant kan benadelen als deze correspondentie om wat voor reden dan ook de klant niet heeft bereikt. Ik doel daarbij onder meer op berichten over facturen die nog niet betaald zijn. Het kan toch niet zo zijn dat er helemaal geen briefpost meer nodig is om de klant te wijzen op het bijvoorbeeld openstaan van een factuur. Als men aangeeft dat de klant een acceptgiro krijgt, kan de verzekeraar deze dan ook weer alleen maar per digitaal bestand aan de verzekerde aanbieden? In feite verstrekt de verzekeraar de klant geen acceptgiro maar alleen een afbeelding. De klant zal deze dan dus zelf moeten uitprinten en dus verplicht zijn een werkende printer te hebben. Naar mijn idee zitten er heel wat gaten in deze manier van zaken doen en kan de verzekeraar niet verlichten en er ook vanuit gaan dat de klant op deze wijze alle post van verzekeraar dient te ontvangen.

S.Brandse

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts