belazerd door Dekra

3 april 2017

Mijn zoon heeft een aansprakelijkheidsverzekering bij Nationale Nederlanden lopen. Bij speelse baldadigheid waarbij een paar jongens elkaar in een zwembad duwden, heeft één van de jongens zich aan de rand van het zwembad geschaafd. Voor de zekerheid is het de volgende dag gehecht en die kosten hebben we dus bij de verzekeraar geclaimd op de aansprakelijkheidspolis.

Toen begon de ellende, we hebben 3x moeten bellen voordat ze een schadeformulier stuurden. Ze beloofden óók dat ze het per mail zouden sturen, maar niks hoor. Ijskoud sturen ze het per gewone post naar een adres waar mijn zoon niet verbleef.

Dan krijg je als de schade geregeld moet worden niet meer met de verzekeraar te maken, maar met een claim-afhandelingsbureau, in dit geval Dekra, en die verzinnen allerlei smoezen om je claim te kunnen afwijzen. Er zou opzet in het spel zijn geweest en het risico op letsel was het voorzienbare gevolg.

Tot twee keer toe (!) heb ik geprotesteerd en ik heb zelfs aangegeven dat ik juridisch advies had ingewonnen en dat Dekra onterechte argumenten gebruikte. Het hielp niks,Dekra hield tegen beter weten in voet bij stuk.

Gelukkig hebben wij op advies van dit platform Schadecoach ingeschakeld. Ook die heeft 3x moeten mailen en dreigde met een procedure maar uiteindelijk gaf Nat. Nederlanden de Schadecoach met zoveel woorden gelijk en werd alsnog aan Dekra opdracht gegeven de zaak te regelen.

Ik ben hierover zeer teleurgesteld en mijn vertrouwen in verzekeraars is ernstig geschaad. Wees gewaarschuwd: als je met Dekra te maken krijgt is het al te laat!

J. in het P.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts