Bedrog bij Centraal Beheer

19 augustus 2015

Ik ben op 12 augustus 2014 een horloge van het Baume & Mercier verloren. Ik heb dit geclaimd op mijn kostbaarheden verzekering bij Centraal Beheer. Door een expert die ik zelf had benaderd is de dagwaarde van het horloge vastgesteld op € 2.100,00. Volgens de polisvoorwaarden heb ik recht op de nieuwwaarde als de dagwaarde meer dan 40 % van de nieuwprijs is. Omdat het horloge niet meer wordt gemaakt heb ik de nieuwwaarde laten vaststellen door een erkende taxateur: € 4.700,00.

Dat bedrag zou Centraal Beheer dus moeten betalen, maar dat weigerden ze. Ze wilden alleen de dagwaarde vergoeden omdat het horloge niet meer te koop was; ze konden daarom de nieuwwaarde van het horloge niet meer achterhalen.  Daarom wilden ze alleen nog maar uitgaan van minder dan 40% van de nieuwwaarde, zodat ze de dagwaarde konden uitkeren.

Dit is natuurlijk onzin, en daarom had ik dus opnieuw een expert in de hand genomen, die stelde dat een vergelijkbaar horloge € 4.700,00 kostte, dus de geschatte dagwaarde van € 2.100,00 is dan wel degelijk méér dan 40%!

Ik heb hierover een klacht bij Centraal Beheer ingediend, maar de klachtenmanager hield natuurlijk de schaderegelaar de hand boven het hoofd en bleef uiteraard bij haar standpunt. Het is een slager die haar eigen vlees keurt: dat is natuurlijk altijd goed. Aan zo’n schijnvertoning heb je natuurlijk niets.

Uiteindelijk heb ik de zaak aan het Kifid voorgelegd en die heeft nu bepaald dat Centraal Beheer gewoon de polisvoorwaarden moet volgen en mij alsnog de nieuwprijs moet uitkeren.

Ik vind het een schande dat je bij een zeer simpele schadeclaim bij Centraal Beheer tot het Kifid moet gaan om je gelijk te halen, anders wordt je bedrogen waar je bijstaat! Het is één grote boevenbende daar!

 

 

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts