ASR gebruikt drogredenen om niet uit te keren

19 augustus 2016

Wij hebben als contra-expert een opstalschade voor een verzekerde afgewikkeld die bij ASR is verzekerd. Op de eerste plaats heeft de verzekerde daardoor al aanzienlijk meer schadevergoeding ontvangen dan wanneer hij alleen op de verzekeringsexpert was afgegaan. Dat is al goed om te weten, want de mensen denken vaak dat de verzekeringsmaatschappij het beste met je voorheeft en dat die het wel bij het rechte eind zal hebben, nou, NIET dus!

Maar toen het op betalen van de schade aankwam, toverde ASR ineens een zelfverzonnen regeling uit de hoge hoed: ASR moest eerst de identificatie verifiëren van de verzekerde, anders kon men niet tot betaling overgaan. Wij hebben hiertegen geprotesteerd, maar men bleef bij de klachtenafdeling van ASR volhouden dat het écht niet anders kon. Dat stond zo in de sanctiewet en het was door de Nederlandse bank -als toezichthouder- voorgeschreven, zo bazelde de klachtenbehandelaar. Wij hebben toen vier maal om bewijzen daarvan gevraagd, met name welke bepalingen, maar dat was voor de klachtenbehandelaar te veel en daaraan kon ze niet voldoen.

Het expertisebureau CED -wat alleen maar naar de pijpen van de verzekeraars danst-, had ons daarvóór al drie maal verzocht om de persoons- en bankgegevens van de verzekerde te tonen. De kletskoek van een verzekeraar wordt dus gewoon klakkeloos overgenomen, maar van een bureau wat eigendom is van de gezamenlijke verzekeraars kun je eigenlijk ook niet beter verwachten.

Wel tot vier maal toe bleef men met die onzin komen en ondertussen werd er natuurlijk geen cent uitbetaald. Fijn voor de klant, zo’n betweterige verzekeraar die -samen met zijn expert- met smoezen het proces frustreert!

Wij hebben toen deze helpdesk ingeschakeld en die heeft de Nederlandse Bank om commentaar gevraagd. Met name of de kletskoek van ASR (dat het verplicht was om legitimatiebewijzen en bankgegevens te tonen) wel klopte. De Nederlandse Bank heeft daarop aangegeven dat er juist géén verificatie nodig was. Het opgeven van de N.A.W. gegevens was voldoende.

Conclusie: ASR verzint die onzin ter plekke en sleept haar experts in die leugens mee! Er is, zo weten wij uiteraard, bovendien geen enkele andere verzekeraar dat soort praktijken erop nahoudt.

Een verzekeraar die echt wel weet  hoe de zaken in elkaar zitten, maar die dan tóch net doet alsof het anders is, verdient het dat haar vergunning wordt ingetrokken!

Schadecoach.com

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts