Allianz: wachten tot je een ons weegt

26 juli 2018

Begin januari 2018 kregen wij dakschade door een storm. Geen probleem dachten wij, want we zijn goed verzekerd. Toen begon de ellende helaas, want na erg lang wachten meldde zich een expert van CED die alles wel even via de telefoon zou regelen. Hij vond dat we in verband met de ouderdom (20 jaar) van ons huis maar 50% vergoed hoefden te krijgen. Natuurlijk vond zijn opdrachtgever -verzekeraar Allianz- dat prima, maar wij natuurlijk niet; ik ben immers niet voor niks tegen nieuwwaarde verzekerd.
Na inschakeling van de schadecoach werd er eerst contraexpertise geweigerd want de CED was er nog niet geweest. Nee, die dacht het wel even vanuit zijn bureau te kunnen afhandelen. Pas toen er een klacht was ingediend bleek het zogenaamd een miscommunicatie te zijn. Uiteindelijk werd er toch een officiële akte van taxatie opgemaakt en die ligt nu al 6 weken op het bureau van Allianz.
Als je een paar dagen te laat bent met premiebetaling weten ze snel te reageren maar dus niet bij schadeafwikkeling. Op aanmaningen reageert Allianz ook niet, dus toen maar gebeld.

We kregen te horen dat de schaderegelaar fijn met vakantie was gegaan zonder zich om de boel te bekommeren en er was dus gewoon weken niets mee gedaan. Nu er gebeld was kon Allianz ineens vertellen dat een collega de zaak zou overnemen. Maar die kon pas over anderhalve week reageren. Let wel: dit is een eenvoudige stormschade waar niets geen aparte dingen in voorkomen, maar als je zo’n schade bij Allianz meemaakt kun je dus meer dan een half jaar wachten voordat er een keer wordt uitgekeerd!

We gaan het wel zien hoe dit afloopt, maar als klant voel je je bepaald niet koning bij Allianz.

C. Stengewis

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts