afwijzend beleid Unigarant standaard?

30 juli 2011

In 2010 sloot ik een opstalverzekering af via de ANWB bij Unigarant.
Korte tijd daarna kreeg ik een dubbele lekkage aan de cv leiding.
Hoewel deze schade onder de dekking viel, wees Unigarant in de eerste instantie de claim van ruim 700 euro af.
Met een heel flauw argument:Ik had niet GENOEG schade opgelopen aan mijn woning!!
Terwijl ik als verzekerde volgens de voorwaarden alles moet doen om zoveel mogelijk schade te voorkomen! Wat ik ook heb gedaan,direct een monteur laten komen en een noodvoorziening laten uitvoeren.
Gelukkig beschik ik over enige juridische kennis om dat zelf op te lossen.
En tot mijn verbazing kreeg ik toen wel alles vergoed!
Mijn conclusie is:Unigarant wijst standaard een claim af,en wacht dan eerst de reactie af.Laat men het er bij zitten,dan kun je fluiten naar je geld.
Ik heb over deze zaak ook een klacht ingediend bij de ANWB,maar heb daar nooit een reactie opgekregen,wat mij erg tegenvalt van de ANWB.want uiteindelijk zijn zij toch de tussenpartij waar ik de polis heb afgesloten.
Ik had van de ANWB wel een betere dienstverlening verwacht.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts