afwijzend beleid Unigarant standaard?
In 2010 sloot ik een opstalverzekering af via de ANWB bij Unigarant.
Korte tijd daarna kreeg ik een dubbele lekkage aan de cv leiding.
Hoewel deze schade onder de dekking viel, wees Unigarant in de eerste instantie de claim van ruim 700 euro af.
Met een heel flauw argument:Ik had niet GENOEG schade opgelopen aan mijn woning!!
Terwijl ik als verzekerde volgens de voorwaarden alles moet doen om zoveel mogelijk schade te voorkomen! Wat ik ook heb gedaan,direct een monteur laten komen en een noodvoorziening laten uitvoeren.
Gelukkig beschik ik over enige juridische kennis om dat zelf op te lossen.
En tot mijn verbazing kreeg ik toen wel alles vergoed!
Mijn conclusie is:Unigarant wijst standaard een claim af,en wacht dan eerst de reactie af.Laat men het er bij zitten,dan kun je fluiten naar je geld.
Ik heb over deze zaak ook een klacht ingediend bij de ANWB,maar heb daar nooit een reactie opgekregen,wat mij erg tegenvalt van de ANWB.want uiteindelijk zijn zij toch de tussenpartij waar ik de polis heb afgesloten.
Ik had van de ANWB wel een betere dienstverlening verwacht.
Het bericht afwijzend beleid Unigarant standaard? verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.