Aegon lapt regels aan laars

26 november 2017

Ik heb al eerder op deze website een klacht geplaatst over Aegon, dat ze een schade domweg afwijzen terwijl ze nog niet eens de moeite nemen om goed te kijken wat er aan de hand is. Ze zeggen eerst: we weten niet wat de schadeoorzaak is en je hebt ons de mogelijkheid om dat te onderzoeken ontnomen, volgens hen zou ik alles hebben gesloopt (lees mijn eerdere bericht). Dat is aantoonbaar onwaar, want ik heb alles bewaard. Nu heeft mijn Schadecoach daarover een klacht ingediend en ineens wil Aegon wél een gedeelte betalen. Inconsequent natuurlijk, want eerst zeiden ze immers dat ze de schadeoorzaak niet wisten.

Het andere gedeelte betalen ze niet: dat is een langzaam ontstane invloed, en dat valt niet onder de dekking, zo zeiden ze. Raar en onnavolgbaar: eerst zeggen ze dat ze de schadeoorzaak door mijn toedoen niet hebben kunnen achterhalen en wijzen ze dáárom af, na protest van Schadecoach die de schadeoorzaak wél heeft aangetoond zeggen ze: het een schade die door langzame invloeden is ontstaan. Alles uit de kast halen, om maar niet te hoeven betalen!

Daar trapt mijn Schadecoach niet in, en nu heeft hij een directieklacht gestuurd, maar wat zegt (nota bene de directie van) Aegon? Ga maar naar het Kifid, wij gaan verder niet op uw klacht in. Dit mag al helemaal niet, want de regels voor een interne klachtenprocedure zeggen letterlijk dat een klacht serieus moet worden genomen en dat een verzekeraar duidelijke uitleg moet geven waarom hij bij zijn standpunt blijft. Op de website van Aegon staat: Wij doen ons uiterste best om uw klacht naar tevredenheid af te handelen. Dat is dus heel wat anders dan wat Aegon nu doet: nergens op ingaan en gemakzuchtig en zonder uitleg naar het Kifid verwijzen.

Verder heb ik de uitkering naar Schadecoach gecedeerd, dus Aegon moest de betaling aan Schadecoach doen, dat is ze wettelijk verplicht. Wat zegt de directie van Aegon nu tegen Schadecoach? ‘Dat was inderdaad fout, maar stuur maar even het bewijs dat u daardoor schade hebt geleden.’ Alsof dát er toe doet! Ze draaien en draaien maar, maar naar de wet en naar de voorschriften handelen, hó maar! Ik vind dat godgeklaagd, Aegon rotzooit maar wat aan, de lezer is gewaarschuwd!

Dit verhaal gaat nog een aardig staartje krijgen, mijn rechtsbijstandverzekering is daar goed voor!

P. Sanches – Axel

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts