Bewuzte puinhoop bij dochter VGZ

14 februari 2017

Ons gezin heeft al jaren naar tevredenheid een ziektekostenverzekering bij Zilveren Kruis. Voor kalenderjaar 2017 hebben we deze verzekering laten doorlopen, de premie betalen we per jaar vooruit.
Op 10 februari kregen zowel wij als onze dochter een brief van Zilveren Kruis dat zij was uitgeschreven, de premie die wij voor haar hadden betaald was teruggestort. Uit navraag bij de klantenservice bleek zij te zijn uitgeschreven op verzoek van VGZ.

We namen contact op met de klantenservice van VGZ en die verwees ons door naar Bewust (onderdeel VGZ groep) waar ze op 31 januari aangemeld zou zijn via de site.
Deze aanmelding heeft zij niet zelf gedaan en zij heeft nooit bericht gekregen dat ze aangemeld was bij Bewust, niet met een brief, niet via de mail, op geen enkele wijze. Op 11 februari heeft onze dochter hierover telefonisch contact gehad met Bewust. Haar is gezegd dat ze binnen een week van de juridische afdeling bericht zou krijgen of haar aanmelding ongedaan gemaakt zou kunnen worden.

Op 14 februari heb ik zelf contact opgenomen met Bewust omdat ik ongerust was. Bewust liet mij weten dat de inschrijving van onze dochter naar aanleiding van haar telefoontje op 11 februari op niet-actief was gezet. Mijn opmerking dat ze nog bericht zou krijgen over haar uitschrijving werd genegeerd, ik kreeg als opmerking dat we toch echt zelf verantwoordelijk waren voor de inschrijving bij Zilveren Kruis. Toen ik boos werd over het feit dat onze dochter onverzekerd heeft rondgelopen stond mijn toon hun niet aan.

Blijkbaar is het bij Bewust mogelijk om iemand anders zomaar in te schrijven en op basis van deze inschrijving deze persoon zomaar bij een andere maatschappij uit te schrijven en dat allemaal zonder deze persoon daarover te berichten. Als je hierover contact opneemt wordt je inschrijving op niet-actief gezet terwijl je te horen krijgt dat er binnen een week een antwoord komt van de juridische afdeling.

Een ziektekostenverzekering hebben is verplicht, bovendien is het risico van niet of slecht verzekerd zijn erg groot, daarom zorgen we ervoor dat we het zelf altijd tijdig regelen. Het stoort ons enorm dat een verzekeringsmaatschappij de zaken die WIJ goed geregeld hebben ongedaan kan maken, zonder daarover te communiceren en zonder daarvoor verantwoordelijkheid te nemen.

H.Leusink

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts