Unieke service Camperverzekerd: onbereikbare alarmcentrale!

14 januari 2017

Ik heb een reisverzekering bij Camperverzekerd. Op 9 juni vorig jaar had mijn vrouw haar enkel gebroken tijdens een vakantie in Noorwegen. Ik heb toen meteen de Alarmcentrale van VDH gebeld, maar dat nummer (stond nota bene op de groene kaart) was niet te bereiken. Lekker handig in zo’n situatie!
De volgende dag wéér 2x geprobeerd, geen verbinding. Toen gebeld met Camperverzekerd: ik zou wel teruggebeld zou worden door de alarmcentrale. Ik zei dat het een ramp was dat een alarmcentrale niet te bereiken was, maar daar werd door Camperverzekerd niet op gereageerd.

Op 20 juni heb ik Camperverzekerd een klacht gestuurd, daar kreeg ik een halfbakken antwoord op terug waarin vooral naar de alarmcentrale werd gewezen. Daar heb ik wat aan, ik ben immers bij Camperverzekerd verzekerd! De bereikbaarheid van de alarmcentrale en de onderlinge communicatie bij zowel Camperverzekerd als hun Helpservice is vér onder de maat: afspraken en beloftes dat ze er op terugkomen worden niet nagekomen.

Ik heb ruim 150 euro extra kosten moeten maken omdat ik mijn reis moest afbreken en met een zieke partner over de snellere (maar duurdere) pont moest terugkeren. Dit is vooraf, zoals dat volgens de voorwaarden vereist is, met de Help Service overlegd en door haar goedgekeurd. In de polisvoorwaarden staat duidelijk dat noodzakelijke extra reiskosten worden vergoed.

Maar Camperverzekerd heeft daar een eigen idee over: “conform de polisvoorwaarden vallen deze kosten vallen niet onder de dekking van de reisverzekering. Coulancehalve zullen wij echter, geheel onverplicht, de totale extra gemaakte kosten aan u vergoeden.”

Dat vind ik zo krom als een hoepel, daarom vraag ik aan de medewerker van Camperverzekerd hierover opheldering. Toen viel ik van mijn stoel van verbazing, want de man zei toen ineens dat mijn kosten niet reëel waren en “bovendien zijn er veel mensen die in Frankrijk de boel proberen te flessen met dit soort kosten”. Hij zag mij dus eigenlijk als een potentiële oplichter! Ik heb nu alles bij Camperverzekerd opgezegd, want ik wil op geen enkele manier vergeleken worden met mensen die de boel proberen te flessen.

Een vreemde verzekeraar, die Camperverzekerd. Op hun website staat: Bij Camperverzekerd kunt u uw camper verzekeren met specifieke camper voordelen die u nergens anders vindt. Daarnaast bieden wij standaard zeer ruime dekkingen en een UNIEKE schadeservice. Hebt u schade, dan is één telefoontje voldoende. Camperverzekerd regelt de rest.

Ik heb zo’n belabberde schadeafhandeling inderdaad nog nergens anders gevonden en als je ze belt vanuit het buitenland is hun alarmcentrale niet te bereiken. Inderdaad, een UNIEKE schadeservice! En Camperverzekerd regelt de rest en geeft je nog wel even een trap na!

A. Noniem.
(Gegevens van de schrijver bij de webmaster bekend)

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts