Zooitje bij VGZ
Ik ben in 2012 naar Duitsland verhuisd en na een half jaar werd mijn maandelijkse VGZ premie niet meer automatisch afgeschreven. Ik heb dat via de VGZ klachten site gemeld, maar kreeg geen respons, toen maar gaan bellen. Ik had volgens VGZ een formuliertje in te moeten vullen, maar hoe zou ik dat moeten weten? Zoiets maak je toch schriftelijk aan je klanten bekend als ze gaan wonen in het buitenland? Intussen waren er al vier VGZ maandpremies niet afgeschreven, wéér bellen. Ik was nu ook bang dat ik niet verzekerd zou zijn, maar dat was niet het geval, aldus de VGZ telefoniste. Ik heb de achterstanden direct betaald.
Ik heb nooit een betalingsherinnering van VGZ ontvangen en twee maanden was de VGZ premie niet automatisch afgeschreven. Eindelijk kreeg ik na een half jaar (!) een brief met vragen. Direct ingevuld en opgestuurd naar VGZ. Toen ik daarna bij mijn mondhygiënist op afspraak kwam, vertelde ze me aan de balie dat ik niet was verzekerd en een achterstand had, dat in een volle wachtruimte!
Na telefonisch contact met VGZ bleek tot mijn stomme verbazing dat ze een melding hadden gemaakt bij de deurwaarder, omdat ik een half jaar achterstand had. Bovendien hadden ze mijn formulier niet ontvangen.
Na twee weken ontving ik een nieuw formulier, mét een aanmaning. Ik had deze keer het formulier gelukkig aangetekend naar VGZ opgestuurd dus ik kon alles bewijzen.
Ik ben inmiddels weer terug in Nederland maar tot mijn stomme verbazing gebeurt het zelfde wéér. Nu stap ik dus over naar een integere en betrouwbare zorgverzekeraar. Sinds TRIAS door VGZ is overgenomen is het daar een grote klere zooi geworden. Ze spelen met de gezondheid van hun klanten en je wordt als een nummer toegesproken aan de telefoon. Wanbeleid en slecht management is meestal de hoofdoorzaak, dus het wordt hoog tijd dat daar koppen gaan rollen, wél zonder bonus natuurlijk!
Jeroen Brand
Het bericht Zooitje bij VGZ verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.