Geen Univé vruchten meer.

28 september 2014

Ik heb bij Unive de meest uitgebreide verzekering die mogelijk is af. Bij een korte trip meldt Transavia ons ineens dat de vluchttijden gewijzigd zijn zodat we als gevolg daarvan niet meer gebruik kunnen maken van het door ons gereserveerde appartement. We annuleren dus deze boeking, schade 179 Euro. Transavia retourneert de betaling van de retourtickets maar niet van het appartement.  Merkwaardig, maar geen nood, ik heb immers de meest uitgebreide reis- en annuleringsverzekering die je je voor kunt stellen bij Unive. Helaas, Unive, wijst de claim af.

Ik kom uiteindelijk bij de schadecoach terecht die ons zeer doeltreffend helpt. Na correspondentie van de schadecoach met Unive is het helder: de afwijzing van de claim klopt, want in hoofdstuk 6 van reisverzekeringsvoorwaarden van Unive staat een regeltje..

De schadecoach doet Unive de suggestie coulant te zijn wat betreft de claim omdat de klant, wij dus, de stellige indruk hadden en ook wel móchten hebben dat we ons met de meest uitgebreide verzekering die univé heeft te bieden, toch wel tegen elke reistegenslag verzekerd hadden. Als je een verzekering bij een adviseur afsluit ga immers niet eerst vijf pagina’s aan tekst (voorwaarden) lezen!

Unive gaat niet in op dat voorstel, houdt vast aan hun regels. Dat mag, maar vertrouwen komt te voet en gaat te paard, dus we zitten netjes de looptijd van de huidige polis uit, hopend dat er in die tussentijd niet weer iets voorvalt en in hoofdtuk 12 van de voorwaarden van Unive een regeltje staat waardoor……

Na afloop van die looptijd gaan we op zoek naar een verzekeraar met betere voorwaarden, zodat ik dit soort vruchten niet meer hoef te plukken.

 

Rienie Kristiaan

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts