Consumenten kopen graag het goedkoopste, gezien of ongezien.

1 mei 2024

Goedkoop is duurkoop, vooral bij verzekeringen.


Ik maak het dagelijks mee, meerdere keren per dag: er is geen ding wat door consumenten meestal ongezien wordt gekocht: verzekeringen! Geen hond -of je moet wel compleet stom zijn- die iets waarvoor hij enkele honderden euro's moet betalen, koopt zonder te weten wát hij koopt. 


Nou niet dus! Verzekeringen worden vaak alleen maar op de prijs gekocht, en steeds meer dombo's kopen verzekeringen via de website van vergelijkingssites of rechtstreeks via de website van de verzekeraar. Oliedom, maar het gebeurt giga-vaak. Maar als er een schade is komen de mensen er achter dat ze niet zo slim zijn geweest, want dan blijkt dat de schade die ze hebben niet in de voorwaarden staat. 


Inderdaad, de polisvoorwaarden die vrijwel geen hond leest omdat ze meer uitsluitingen dan dekking bevatten en doorspekt zijn van teksten die ze tóch niet begrijpen en die daarom uit nonchalance dan maar niet worden gelezen. 


Als je zó bezig bent, en je verwacht toch goed verzekerd te zijn, dan is er een toepasselijk gezegde: goedkoop is duurkoop. Als je aan de voordeur goedkoop wil uitzijn, moet je aan de achterdeur niet teleurgesteld zijn dat je een kat in de zak hebt gekocht, zo simpel is het.


Koop NOOIT verzekeringen via internet, NOOIT rechtstreeks bij een verzekeraar en ook NOOIT bij een zogenoemd 'volmachtkantoor'. Koop uitsluitend verzekeringen via een financieel adviseur, en check daarbij of die deskundig is. Want helaas, veel tussenpersonmen fungeren vaak slechts a;ls een dom doorgeefluik van de verzekeraar, daar heb je dus niets aan. 


Laat je voorlichten en neem MINSTENS enkele dagen voordat je besluit iets te kopen, en vooral: dat je WEET wat je koopt! Een consument heeft behoefte aan deskundigheid, en niet aan een snelle aanschaf van een product waar de adviseur het meeste aan verdient. Verzekeren is vakwerk. Het wordt de hoogste tijd dat consumenten dat eens gaan beseffen als ze een verzekering kopen.


23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
25 september 2024
Reageren nergens op en vertellen leugens
12 september 2024
slechte dienstverlening, denkt alleen maar aan zichzelf
Meer posts
Share by: