Ansvar Idea, Dekra en Turien tegen de stroom in!

11 januari 2022

Nivre experts lak aan de eigen Nivre regels!

Wij hebben momenteel een schadedossier waarbij de expert van Dekra al weken niet meer reageert, ondanks inmiddels drie herinneringen van ons kantoor. Toen de verzekerde de schade op 7 juni 2021 meldde bij verzekeraar Turien hoorde hij ook al niks en moest hij een week later opnieuw mailen. Hij hoorde wederom niks maar op dezelfde dag -het zal toeval zijn- dat wij ons meldden bij de expert werd de klant opgebeld: er zou een expert bij de klant op bezoek komen, die kwam op 17 juli 2021.

De expert stelde voor dat wij dan óók aanwezig zouden zijn, maar wij hebben de Dekra expert toen op de Covid-regels van het Nivre gewezen en het voorstel niet aangenomen.

 

Vervolgens was het inmiddels begin december 2021, en toen herhaalde de geschiedenis zich: de Dekra expert nodigde ons wederom uit om de klant thuis te bezoeken. Opnieuw gingen wij daar niet op in, onder verwijzing naar de Nivre-regels.

Dekra experts geven er bij herhaling blijk van zich niet aan de basale gezondheidsregels te houden, dit valt ook op te maken uit de andere waarschuwingen en berichten over Dekra op deze website. 


De opdrachtgever van de Dekra expert is Turien/Ansvar verzekeringen. Als je de negatieve (laagste) reviews op Google over Turien leest  dan spreken de reviews voor zich. Het gaat nota bene om de ervaringen van hun eigen klanten.


Van Ansvar lees je hetzelfde bij de laagste reviews, er zijn zelfs assurantie-tussenpersonen die schrijven dat het een onbetrouwbare club is. En klanten zelf schrijven dat Ansvar moeilijk doet bij het vergoeden van schades. Dat is ernstig want je betaalt niet voor niks premie en je zit al in de ellende als je een schade hebt, dus als dan je verzekeraar óók nog moeilijk doet is dat een extra ramp.


Of het nu gaat om Turien of  Ansvar/Idea, het gaat om hetzelfde bedrijf. De twee merknamen zijn in 2015 geïntegreerd, zo valt op de website te lezen. 


Ansvar is een verzekeraar die met grote letters op de homepage van haar website de woorden schrijft: TEGEN DE STROOM IN, een bewuste keuze. Ook schrijft Ansvar over zichzelf op de 'over Ansvar' pagina: "Bij Ansvar-Idéa staat de mens centraal, wij bouwen vol overtuiging aan duurzame relaties".


Nadat wij dus al twee keer voor een fysieke ontmoeting bedankt hebben, ontvingen wij vorige week van Turien/Ansvar een nieuwe mail waarin letterlijk staat dat zij "tijdens een persoonlijk gesprek het verdere verloop van deze zaak willen bespreken". Dat zou dan moeten gebeuren met weer een andere expert van Dekra, en daar zouden wij dan persoonlijk mee om de tafel moeten gaan zitten.


Twee keer is door ons gewezen op de pandemie regels, en twee keer is een Dekra expert al bij de klant thuis geweest en nu wil Dekra opnieuw een fysiek gesprek. Dat is dus voor de derde keer.


Dat is tegen alle pandemie-regels in, want Het verbond van Verzekeraars schrijft dat je persoonlijk contact moet vermijden als het niet nodig is. Bij de Rijksoverheid is het al net zo: thuiswerken is het uitgangspunt. 


De mail met het verzoek voor een fysieke afspraak is nota bene getekend door een fraude-onderzoeker van Turien, die bij het Nivre geregistreerd is. Maar het Nivre heeft met betrekking tot de pandemie juist geschreven dat fysiek contact moet worden vermeden. Vrijwel alle instanties hebben een protocol, overal is dat de dwingende regel nu de besmettingen niet meer in de hand te houden zijn.


Dekra zegt op haar website: "De coronacrisis waarin de wereld zich op dit moment bevindt, motiveert ons extra om na te denken over de veiligheid van onze klanten, medewerkers en partners. We volgen de richtlijnen van het RIVM nauwkeurig op om verspreiding van het virus te beperken. We waren we grotendeels al gewend om vanuit huis te werken."


Uit dit dossier blijkt dus  zonneklaar dat deze teksten kletskoek en leugens zijn,


Tegen de achtergrond van waarmee Ansvar zich ("tegen de stroom in") afficheert is het misschien niet vreemd dat Turien tegen alle regelgeving in, de pandemie regels ook maar aan de spreekwoordelijke laars lapt. 


Maar van een Nivre-geregistreerd fraude coördinator -wiens taak het nota bene is om ongeregeldheden op te sporen- is het stuitend te noemen dat hij A) de regels van zijn eigen beroepsorganisatie en die van de overheid niet wenst na te leven en B) daarbij óók nog andere experts PLUS de eigen klanten aan het risico van besmetting bloot stelt. 


Ons kantoor houdt zich al jaren aan de pandemie-regels want we deden al jaren alles digitaal. Uiteraard willen wij het gezondheidsrisico waaraan Turien/Ansvar/Dekra ons wil blootstellen, niet lopen.


Het zal toch niet zo zijn dat Ansvar/Turienmet 'bouwen aan duurzame relaties' bedoelt dat zij (via Dekra) een meeting met ons kantoor beleggen wil om lastige contra experts met het virus te besmetten?  Het moedwillig openstellen aan (het risico van) besmetting is een delict en dus strafbaar!


Ga je schamen, TURIEN/ ANSVAR IDEA en ga doen waarvoor de klant al jaren premie betaalt: zijn schade afwikkelen en uitbetalen!  En schakel nu de verzekeraar verantwoordelijk is voor het gedrag van haar experts,  geen experts in die zich van de pandemie-regels niets aantrekken!


Schadecoach.com


12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts