Afgang voor ING / Nat Nederlanden

16 april 2024

Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker

Ik heb mijn verhaal al eerder op deze website geschreven, dat was op 31 december 2023 en dat ging over een waterschade in mijn huis op 22 december 2022, dus die duurde toen al een jaar!


In mijn bericht schreef ik dat ik naar de rechter moest omdat NAT NED met smoezen (dat ze me persoonlijk wilden spreken) de tweede helft van het schadebedrag niet wilde betalen en ook dat ze niet meer dan 30% van de expertisekosten wilde vergoeden.


Moet je nagaan: op 29 december schreef de Fraudecoordinator (RFC) van NAT NED, de heer Raymond L..., aan mijn contra (Schadecoach): "Het is inmiddels duidelijk geworden dat wij hier op deze manier niet gaan uitkomen met elkaar en dat een rechter, zoals u voorstelt zich over deze kwestie moet buigen." 


Heel vervelend als een verzekeraar zoiets meedeelt als ze eerst eisen stellen die illegaal zijn en als je bij een schade bij NN zolang moet wachten voordat ze doet wat ze behoort te doen: schade uitkeren! 


Ik schrijf nu 24 april 2024, dus 14 maanden na de schade en inmiddels ben ik naar de rechter gegaan, dat wil zeggen: het Kifid, een soort surrogaat rechtbank die alleen verzekerings- en bankzaken behandelt.


Ik had Schadecoach gevraagd om mij daarbij te helpen, want als leek sta je op 4-0 achter als je het tegen advocaten of specialisten van een verzekeraar moet opnemen. 


Schadecoach heeft toen een vlijmscherpe en goed onderbouwde klacht voor mij geschreven en toen ik die koud bij het Kifid had gedeponeerd stuurde -dus nog vóórdat NAT NED inhoudelijk had gereageerd- diezelfde Raymond L. de secretaris van het Kifid de mededeling: "De klacht over het nog niet vergoeden van de tweede helft van het schadebedrag hebben wij intern besproken en wij hebben besloten om de overige 50% van de schade alsnog te voldoen." 


Dus alle ellende voor nop geweest, ze halen zonder verweer te voeren meteen al bakzeil terwijl ze het er eerst zonodig op aan wilden laten komen. Een irritante en onprofessionele verspilling van kosten die veel weg heeft van egotripperij!


Inmiddels hebben ze inderdaad alles betaald en ook de totale expertisekosten. Die waren door hun eigen houding behoorlijk opgelopen.



Aan dit kostenverslindende spelletje speelden mee: schademanager mevrouw Astrid B.-S., casemanager Remon A., Directeur (!) Nat Ned (Retail en Zorg) Maaike van B., tactisch onderzoeker Ronald B., RCF fraudecoordinator Raymond L., Dekra Expert Rutger Van B. plus nog een andere onderzoeker van Dekra en uiteindelijk ook nog weer een schademanager van NN, Joren B. Let wel: minstens acht "zogenaamd deskundige en integere" personen hebben aan dit domme spel meegedaan. Wat een afgang voor ze!

 

Ik ben bij deze maffiabende gelukkig weg, maar als ik dit alles in mijn eentje had moeten regelen had ik het dus nooit gered!


A.S. te Geleen

23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
25 september 2024
Reageren nergens op en vertellen leugens
12 september 2024
slechte dienstverlening, denkt alleen maar aan zichzelf
Meer posts
Share by: