zoek altijd deskundige hulp bij een schadekwestie

24 juni 2012

Verzekeraars lijken soms te speculeren op de onkunde van hun klanten. Zo was er een zaak van iemand met een waterschade aan zijn woning omdat tijdens de extreme stortbuien, hemelwater in de tuin bleef staan. Dit was op drie verschillende manieren in de woning onder de stenen vloer terecht gekomen en was opgetrokken via de wanden.

Een expert van de verzekeraar kwam, constateerde na 5 minuten dat de schade zou worden afgewezen en schatte de schade op € 25.000. Vervolgens werd inderdaad de schade afgewezen op grond van optrekkend grondwater. Want, zo zei de maatschappij, op het moment dat hemelwater de grond bereikte, werd het grondwater. Over de andere manieren waarop het water de woning was binnengedrongen werd gemakshalve niet meer gesproken.

De gedupeerde legde de zaak voor aan Verzekeraarklachten.nl. Deze schakelde Schadecoach.com in en binnen enkele weken werd het uiteindelijke schadebdrag op bijna 140.000 euro vastgesteld.  Dit voorbeeld toont hoe belangrijk het is om bij een afwijzing van uw verzekeraar niet bij de pakken neer te zitten, maar altijd deskundigheid in te roepen.

Nu kan men denken: daar heb ik toch een rechtsbijstandverzekering voor? In de praktijk blijkt echter nogal eens dat de rechtsbijstandverzekering bij dezelfde maatschappij loopt als de schadeverzekering waar het probleem ligt. Wij krijgen in dergelijke situaties veelvuldig signalen van wantrouwen van verzekerden, die vinden dan hun RB-verzekering te weinig actie onderneemt. Alleen een echt neutrale en deskundige partij kan soelaas bieden, zonder dat er meteen hoge (advocaats)-kosten in het geding zijn. De kosten van deze deskundigheid zijn vervolgens bij de verzekeraar neergelegd en geheel vergoed. De verzekerde had dus gratis hulp én een forse uitkering!

10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
25 september 2024
Reageren nergens op en vertellen leugens
Meer posts
Share by: