Orion Direct: een frisse kijk op verzekeren.

13 mei 2013

Verzekeraar Orion Direct heeft haar klanten voor tonnen opgelicht. Wettelijke rentes werden niet aan klanten doorgestort en vertrouwelijke medische dossiers raakten openbaar, dat meldt Radar in de uitzending vandaag. Klanten van Orion Direct met verkeersschades werden bijgestaan door de Europese Rechtsbijstand Stichting (ERS). Zowel Orion Direct als de ERS werden door dezelfde bestuurder/eigenaar (Karel van der Kemp) geleid.

De stichting verhaalde de schade bij de tegenpartij en ontving daarbij ook de wettelijke rente. Echter in tienduizenden dossiers stortte de Europese Rechtsbijstand Stichting deze rente niet door aan de klanten, maar werd die door de directeur in eigen zak gestoken.

Ook manipuleerde Orion medische dossiers, er werd dan ondertekend met een uitgeprinte handtekening van een echte medisch adviseur, die zich verder niet bemoeide met het dossier. Dit is natuurlijk niet toegestaan en valsheid in geschrifte. Daar werd dan wél een rekening á € 150  per uur voor gedeclareerd bij de tegenpartij.

De Europese Rechtsbijstand Stichting berekende ook een tijdlang een hoger bedrag aan expertisekosten door aan de tegenpartij. Dit ging om een hoger bedrag dan het bedrag dat in werkelijkheid betaald werd door de Europese Rechtsbijstand Stichting aan het expertisebureau. Medewerkers gebruikten een zelf in elkaar geknutseld ‘tarievenoverzicht’ om de expertisekosten aannemelijk te maken voor de tegenpartij.

Kortom: één oplichtersbende bij Orion.  Op de nog steeds bestaande website noemden zij zichzelf: de verzekeraar met een frisse kijk op verzekeringen…………….

Orion is inmiddels overgenomen door All Secure. En All Secure is eigendom van Allianz Verzekeringen.

23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
25 september 2024
Reageren nergens op en vertellen leugens
12 september 2024
slechte dienstverlening, denkt alleen maar aan zichzelf
Meer posts
Share by: