Louche praktijken onafhankelijk Independer met IptiQ

21 oktober 2024

IptiQ liegt over de rug van verzekerde

Op 8 juli 2023 heeft een verzekerde via de zogenaamd onafhankelijke website Independer een autoverzekering afgesloten. Enkele weken later vindt er -toen de broer van verzekerde reed- helaas een aanrijding plaats en verzekerde doet vervolgens een beroep op zijn polis, die loopt bij IptiQ. IptiQ is een initiatief van Independer en verzekeraar Mintley. Dat is een combinatie waar je beter vandaan kunt blijven, zo blijkt uit de praktijk. Liegen en bedriegen als er een schade afgehandeld moet worden. 


In plaats dat IptiQ de verzekerde bijstaat en voor hem op de bres springt, doet IptiQ er alles aan om met leugens en suggesties haar verzekerde in een kwaad daglicht te stellen. Eerst al door te suggereren dat er sprake zou zijn van roekeloos rijgedrag. Daarmee verwees ze naar de polisvoorwaarden die zeggen dat IptiQ de uitkering in dat geval bij verzekerde kan terugvorderen. Ze probeert verzekerde ook op het verkeerde been te zetten door hem voor te houden dat hij beter akkoord kan gaan met een schikking. Dan betaalt IptiQ wel coulancehalve het schadebedrag van € 7.212,60 maar daarbij moet hij finale kwijting aan IptiQ verlenen inzake claims van derden.


En het échte doortrapte komt nog: verzekerde moet zich als er geschikt wordt ook verplichten om de (louche) zaak geheim te houden. 

Het voorstel werd overigens vlak voor de gang naar de rechtbank gedaan.

Dit alles uiteraard met maar één doel: zo min mogelijk te betalen, de verzekerde klem zetten door toekomstige claims van de tegenpartij voor zijn eigen rekening te laten komen zodat IptiQ sluw kan verwijzen naar de bewuste overeenkomst.


Uit het bijgaande vonnis blijkt dat IptiQ de leugen niet schuwt, de rechter maakt gehakt van alle drogredenen en schijnargumenten. Opgepast voor deze boevenbende en vooral wegblijven daar! 

Het belangrijkste: koop nooit verzekeringen op internet maar altijd bij een deskundige en betrouwbare financieel adviseur!


23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
25 september 2024
Reageren nergens op en vertellen leugens
12 september 2024
slechte dienstverlening, denkt alleen maar aan zichzelf
Meer posts
Share by: