“Zicht” op gedupeerde totaal kwijt!

10 mei 2013

De verzekeraar van mijn tegenpartij was Zicht Adviseurs. Ik reed over de provinciale (80km)-weg tussen Elburg en Harderwijk toen er bij uitrit een bedrijfsauto de provinciale weg op kwam zetten. Ik was er nog een kleine 50 meter vandaan, 80 km per uur is 22 meter per seconde dus ik had 2 opties: door de bedrijfswagen heen of er langs. Ik koos voor het laatste en kwam links in de berm terecht, de sloot in, schoof daarna de weg weer over en kwam in de sloot aan de rechterkant tot stilstand. Mijn auto was total-loss.

Ik heb toen contact met Zicht Adviseurs opgenomen. Nou, dan krijg je met een zeer kwade onwillige partij te maken! Ze zeiden dat ik ‘meer dan voldoende tijd om wat af te remmen’ en dat de bedrijfsauto mij  totaal niet gehinderd had. Ze wezen dus aansprakelijkheid af, meerdere keren zelfs, zonder netjes toe te lichten waarom.

Ik werd dus genoodzaakt om een Schadecoach in te schakelen, maar ook toen bleef Zicht afwijzen zonder verdere toelichting. Gewoon kop in het zand en kijken hoe ver je gaat met je protest. Toen er met een direktieklacht werd gedreigd kwam twee weken later  ineens de mededeling dat ze alsnog alles gingen betalen, plus nog een tegemoetkoming voor de persoonlijke schade. Ze gaven toe dat ze eerder een onjuist standpunt hadden ingenomen en er was ze heel veel aan gelegen als er geen directieklacht zou worden gedeponeerd.

Ja ja, dit zijn dan “Zicht adviseurs”. Tegen beter weten in het vertikken om redelijk naar een situatie te kijken en net zo lang doorgaan om betaling te weigeren totdat ze het uit eigen belang niet meer kunnen maken om niet te betalen. Dan ben je het ‘zicht’ op de gedupeerde in ieder geval behoorlijk kwijt….!

R.M.R. te V.

23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
25 september 2024
Reageren nergens op en vertellen leugens
12 september 2024
slechte dienstverlening, denkt alleen maar aan zichzelf
Meer posts
Share by: