verwijtbaar gedrag expertisebureau i.o.v. Mondial Assisitance

30 juli 2011

Medio maart/april 2010, hebben mijn vrouw en ik Suriname bezocht en konden ten gevolge van de aswolk niet reizen. De reis was 14 dagen uitgesteld. Door ons is het huis in Paramaribo 14 dagen langer aangehouden. Waarvoor een huurovereenkomst is opgesteld die was ondertekend door huurder en verhuurder. De huursom werd betaald. Echter konden wij één week eerder vliegen.
Bij thuiskomst hebben wij een claim ingediend bij de reisverzekeraar AEVITAE, te weten, telefoon, taxi en huurkosten. De telefoon- en taxikosten werden direct afgewezen vanwege het ontbreken van onderliggende nota’s. Van de huur werd slechts de helft €150,- euro vergoed. Wij zouden wel restitutie hebben gehad. Zo niet wilde de verzekeraar een schriftelijke verklaring van de verhuurder. Overigens de telefoon- en taxikosten bedroegen ook niet meer dan 100 euro.
Die verklaring van geen restitutie heeft de verzekeraar ontvangen. Aevitae heeft de claim vervolgens neergelegd bij Mondial Assistance die het in reisfraude gespecialiseerde recherchebureau VIDI EXPERTISE, gevestigd te Eibergen heeft ingeschakeld.
De beschuldiging luidt als volgt: De verklaring van verhuurder was kennelijk opgesteld op dezelfde computer als die ik gebruik voor mijn correspondentie. Dat klopt namelijk, verhuurder was in Nederland enz.
Vervolgens heeft een schade inspecteur van Mondial Assistance geconstateerd dat het door mij opgegeven adres niet zou bestaan. Het bewijs werd geleverd aan de hand van een computeruitdraai, waarbij de zoekvraag die was gesteld niet correct was. De bedoelde straat ligt namelijk binnen Paramaribo en niet daarbuiten.
Vervolgens heeft een medewerker van Vidi-Expertise zich gemeld bij verhuurder in Paramaribo en heeft daar navraag gedaan. Echter zonder mededeling van het doel van zijn komst. Hij heeft zich niet gelegitimeerd. Ook heeft hij geen bewijs overlegd waaruit blijkt dat hij bevoegd was volgens de Surinaamse wetten dat onderzoek in de soevereine staat De Republiek Suriname te verrichten.
Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb van VIDI-Expertise Eibergen een excuusbrief ontvangen, waarin wordt aangegeven dat zij onbevoegd hebben gehandeld. Kortom dus illegale opsporingspraktijken hebben verricht binnen de landsgrenzen van De Republiek Suriname. Van enige transparantie is niet gebleken. Ook hun permanente vestiging is zomaar niet te vinden in Paramaribo.
Kortom een fraudeonderzoeker die het zelf niet zo nauw neemt met de wetgeving van een soevereine staat. Dit echter alles in opdracht van Mondial Assistance. En dat alles voor en paar honderd euro.
Dreigementen en intimidatie ga ik echter niet voor aan de kant. Ik heb dus het Surinaamse Consulaat van deze illegale praktijken in kennis gesteld.
Mondial Asistance, Aevitae en VIDI-Expertise hebben bakzeil gehaald.
Ik heb echter alle schade op €50,- na vergoed gekregen.
Mijn extra kosten en immateriële schade van €600,- kreeg ik niet vergoed van Mondial Assistance omdat zij daar niet aan doen. Overigens wel een schuld verklaring en excuses.
Toen ik vanmorgen uw bericht in de Telegraaf van 30 juli 2011 las, meende ik mijn zeer negatieve ervaringen met anderen te moeten delen.
Als u meent terecht te hebben geclaimd, laat u niet intimideren door de verzekeraar maar weerleg de feiten.
Als U de site van VIDI-Expertise uit Eibergen goed leest, is dat allemaal gebakken lucht en denken zij op goedkope en bedenkelijke wijze een graante mee te pikken van het reisleed en de declarant te kunnen pakken op de kleine lettertjes.
Tot slot: Vidi-Expertise uit Eibergen heeft zich geëxcuseerd vanwege het feit zij van mening waren dat Mondial Assistance mij een verklaring had laten tekenen, waarin ik toestemming zou hebben gegeven tot het ter plaatse ingestelde onderzoek. Nogmaals, over verwijtbaar gedrag gesproken. Hier is sprake van een wanprestatie en onrechtmatige daad van Mondial Assistance en VIDI Expertise.
En het excuus, wat een gotspe.

10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
25 september 2024
Reageren nergens op en vertellen leugens
Meer posts
Share by: