Univé onnavolgbaar met schadevrije jaren.

29 mei 2013

Bij Univé houden ze er een hele klant-onvriendelijke registratie van je schadevrije jaren op na.Ik heb een brief van ze gekregen, daarin staat dat ik (i.v.m. een schade in maart 2010) van trede van 21 naar 14 ben teruggevallen. Dat betekent als het om het aantal opgebouwde schadevrije jaren gaat, dat ik van 25 naar 9 ben gezakt. Dus er worden in een klap maar liefst 16 schadevrije jaren afgeboekt. In mijn ogen is dat ronduit belachelijk. Nadat ik in  2012 een andere schade heb gehad ben ik van  naar trede 9 en naar 4 schadevrije jaren gegaan.

Het aantal opgebouwde schadevrije jaren is voor mij zeer belangrijk, omdat dit bij beëindiging van de autoverzekering wordt opgenomen in het Roy Data systeem. Het aantal schadevrije jaren in het Roy Data systeem is bepalend voor de premie welke bij een overstap naar een nieuwe verzekeraar moet worden betaald.

Door de manier waarop Univé omgaat met mijn schadevrije jaren lijkt het erg veel op dat Univé het mij zo moeilijk mogelijk wil maken om over te stappen naar een andere verzekeraar. In bepaalde gevallen wordt het me zelfs onmogelijk gemaakt.

Fijn om Univé als verzekeraar te hebben, maar ze moeten wél eerlijk blijven!

23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
25 september 2024
Reageren nergens op en vertellen leugens
12 september 2024
slechte dienstverlening, denkt alleen maar aan zichzelf
Meer posts
Share by: