univé bedrog alom

7 mei 2013

Ik kom uit Belgie en woon sinds een jaar in Nederland en ik word daar ook bedrogen en belogen. Ik sluit een polis af bij Univé met duidelijke overeenkomst dat de maandelijkse premie € 64,30 bedraagt en maak bewijs over dat ik 14 jaar schadevrij rijd. Er werd bij de aanvang geen enkele opmerking gemaakt over het stuk, maar wél werd er € 71,16 van mijn rekening afgehaald zonder verantwoording waarop dit bedrag zou kunnen slaan. Ik diende enkel voor de laatste periode nog een attestje over te maken, dus ik ging er van uit dat het verschil te maken had met dit attestje. Ik maakte het gevraagde attestje over. Reactie Unive : € 342,00 van mijn rekening afgeschreven. Ik neem contact op met hen. Plots zou geen enkel attest goed zijn ?????? wat eerst wel goed is, is enkele maanden nadien dus plots niet meer goed. Ik vraag nogmaals attesten op bij vorige verzekeraars in Belgie die met andere woorden niets meer  zeggen dan wat er reeds staat, en maak dat opnieuw aan Univé over. Resultaat: € 185,00 van mijn rekening afgeboekt. Uiteraard heb ik deze onrechtmatig afgehaalde bedragen gestorneerd en heb ik aan Univé gevraagd een juiste afrekening op te stellen, zoals overeengekomen. Geen enkele reactie van hen, behalve dat ik nu zelfs een aanmaning krijg met hun dreiging dat ze aan de RDW mee zouden delen dat mijn auto niet meer verzekerd zou zijn!  Er wordt niets gedaan om dit op te lossen. Mijn keuze is dus nu: ofwel woekerpremies betalen, ofwel de wagen verkopen. Ik heb Univé alvast gemaild dat ik de verzekering als opgezegd beschouw als het niet voor aanstaande vrijdag is geregeld, maar weet uiteraard niet in hoeverre dat kan .

Karla Pelgrims.

23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
25 september 2024
Reageren nergens op en vertellen leugens
12 september 2024
slechte dienstverlening, denkt alleen maar aan zichzelf
Meer posts
Share by: